Kalkan kapaklar için en iyi ve en şık gazlı piston (amortisör) hangisidir? Marelli gazlı piston hem uygun fiyatlı hem de kaliteli…

Kalkan kapaklar için en iyi ve en şık gazlı piston (amortisör) hangisidir? Marelli gazlı piston hem uygun fiyatlı hem de kaliteli…

              Evet bu minvalde bir yazıyı uzun zaman önce yazmıştım, fakat artık her şey o kadar hızlı değişiyor ki benim de yazılarımı yenilemem ve güncellemem gerekiyor. Eski yazımı güncelleyene kadar yenisini yazayım dedim.

               Çok detaya girmek istemiyorum, kesinlikle piyasadaki en iyi gazlı piston markası tartışmasız Marelli Gazlı Piston. Niyesine kısaca gireyim, genel olarak gazlı pistonların sakıncaları nelerdir? :

1)      Menteşeyi ve kapağı zorladığı için bir süre sonra menteşelerividalarından çıkarabilir

2)      Yukarı doğru çok hızlı açılarak tak diye ses çıkarır

3)      Bir süre sonra gazı kaçar ve bozulur

Marelli gazlı piston piyasada yağ ile çalışan tek gazlı pistondur. Yağ ile çalışması ne işe yarar? Yağ ile çalıştığı için kapağı yukarı doğru tak diye hızlı bir şekilde savurmaz. Yani kapağı yukarı yavaş yavaş açar. Böyle menteşelerinizin ve kapağınızın uzun vadede zarar görmesini engeller.

 

Ayrıca özel iç mekanizması sayesinde gaz kaçmasına ve bozulmasına karşı çok daha emniyetlidir.

Evet kaliteli olduğu konusunda hem fikiriz, bir de üzerine yeni versiyon Marelli gazlı pistonların iki iyi özelliği daha var :

1)      Artık beyaz renkli : Malumunuz artık kapaklarınız hep beyaz renkli kasaya ve bazen de kapağa sahip oluyor. Eski gri renkli gazlı pistonlar bunlarda kötü bir görüntüye sebep oluyorlardı, fakat şimdi yeni Marelli gazlı piston beyaz rengiyle çok şık bir duruşa sahip ve kapaklarınızla uyum içinde.

 

2)      Kapağa monte başlıkları değişti : Eskiden pistonu takmak ve çıkarmak çok zordu, tornavidayla zorlamak falan gerekiyordu. Fakat yeni Marelli gazlı pistonlarda başlığın üzerindeki kapağı çıkartınca pistonu da oradan rahatlıkla sökebiliyorsunuz. Hem mobilyacılar için , hem de pistonunu değiştirmek isteyen son tüketiciler için çok büyük bir kolaylık.

  

Evet standart Marelli gazlı piston diğerlerinden gerçekten çok daha üstün. Diğer ucuz pistonlarla aralarında fiyat farkı var ama 3-4 tl lik fiyat farkı için diğerlerini alan mobilyacılardan lütfen uzak durun. Bir mutfakta maximum 10 adet piston olsa totalde 30 tl fark eder, eğer bunu hesaplıyorsa o mobilyacı zaten doğru düzgün iş de yapmıyordur. Ben zaten görüyorumnerede iyi mobilyacı var, sürekli işi olan, bu şekilde hesap yapmayan ve başını ağrıtmayacak bu tip ürünleri alıyor.

               Neyse her koyun kendi bacağından asılır, ben burada ne kadar anlatsam her mobilyacı aynı kafada devam eder, yapısı odur çünkü. Ama bu yazıyı okuyacak adam da zaten benim kafadadır. Bu arada bu şıklık bana yetmez daha da güzel olsun diyenler varsayeni gelen Marelli PREMİUM gazlı pistonu alacak. Kapaklı olan bu model kapağınızda inanılmaz şık duruyor. O da normal Marelli gazlı piston gibi yağ ile çalışıyor, fakat kapağınıza kesinlikle değer katıyor. Mobilyacıysanız bir deneyin derim ben, farkı göreceksiniz. Üstelik diğeriyle arasında büyük bir fiyat farkı da bulunmuyor.

  

               Son olarak Marelli gazlı pistonun duraklı ve düşer tipleri de var. Çeşitlerinde yok yok yani. Duraklı olan bence çok iyi, nasıl mı?

1)      Kapağınızı yukarı doğru açarken her aşamada duruyor, tıpkı çok pahalı kalkar kapak mekanizmaları gibi

2)      Bir de üzerine kapağınızda frenli menteşe kullandığınızda kapağınız sonda kendini yavaşça kapatıyor. Ki bu gazlı pistonların en büyük zaafıdır, hangisi olursa olsun kapağı kapatırken çarpar ürün. Duraklı gazlı piston sayesinde bu sorundan kurtulabiliyorsunuz.

Aslında bence bu ürün kesinlikle her kapakta kullanılmalı, süper bir sistem. Ama tek sakıncası kapak ağırlığı doğru olmazsa normal gazlı piston gibi kullanılıyor. 2-3 farklı güçte olanı var çünkü. Açıkçası biraz deneme yanılma methodu gerekebilir bunun için. Mobilyacılar için aslında çok sorun değil, 3 çeşidinden de alıp deneyebilirler, doğru ürünü kullanabilirler. Ama son tüketiciler için biraz sıkıntı işte. Bir de ürün diğer pistonlar gibi değil, aşağı doğru takılıyor.

Marelli düşer gazlı piston da aşağıya doğru açılan kapaklarda kullanılabiliyor. Çamaşır sepetleri vs gibi kapaklar için çok uygun. Dandik bar makasları çok kötü görünüyor ve kullanımı da zor. O kapaklarda kesinlikle tavsiye ederim.

 

               Evet aslında konu çok uzar da özellikle duraklı gazlı piston başlı başına bir yazı konusu, fakat bence ana hatlarını anlamışsınızdır konunun. Kalkan kapaklar için en ekonomik ve iyi çözüm Marelli gazlı piston çeşitleri. Daha ucuzu da var, daha pahalısı da var ama fiyat-kalite dengesinin en üst noktası bence Marelli gazlı piston. Senin tavsiyen ne derseniz bütçeye göre :

               Marelli DURAKLI gazlı piston – Marelli PREMİUM gazlı piston – Marelli gazlı piston şeklinde sıralayabilirim. Bütçeniz daha da düşükse bari Serio gazlı pistonu alan ucuz pistonlar arasında en iyisi o marka. Bunu da belirtip yazımı sonlandırıyorum, görüşmek üzere sevgili okurlarım.

  

 

 

               Öner TÜRKSEVER

Reklamlar

Kapı montajını ve Dolap montajını kolaylaştıran süper icatlar!! Marelli kapı gergi aparatı, dolap destek aparatı ve üst gergi aparatı…

 Kapı montajını ve Dolap montajını kolaylaştıran süper icatlar!! Marelli kapı gergi aparatı, dolap destek aparatı ve üst gergi aparatı

Evet biraz iddialı oldu icat falan, sanki uzaya roket fırlatıyoruz. Ama tabi bazılarınız için bunlar uzaya roket fırlatmamızdan daha çok işe yarayacak. Sonuçta her koyun kendi bacağından asılır, mobilyacılarımız için önemli olan kendi işlerini kolaylaştıracak ürünler, ben de bu sefer onlara özel bir yazı yazayım istedim. Genelde son tüketicilere yazıyorum ama bu da bir şekilde onlara dokunuyor, yani bunları kullanan bir mobilyacı hemaraştırmacı hem yenilikçi hem de işine dikkat eden bir kişi demektir. Gönül rahatlığıyla hem tanıdıklarınıza tavsiye edebilirsiniz hem de yaptıkları işleri uzun yıllar kullanabilirsiniz. Çok mobilyacı müşterimiz var, farkı anlıyoruz artık aldıkları malzemelerden ve bakış açılarından.

Neyse ama okuma işi uzarsa çok da gelemezler.:)  O yüzden yazı sadede dokunan kısa bir şey olsun istiyorum, geyik muhabbetini son tüketicilere saklayayım.

1)     Kapı montajını kolaylaştıracak olan aparatlar :

*    Marelli Kapı gergi aparatı :

Bunu daha önceden tanıtmıştım. Açıkçası o yüzden bu sefer üzerinde çok durmayacağım. Kısaca bahsedeyim anlayacaksınız kolayca.

Normalde bilirsiniz kapı montajını yaptıktan sonra sıktığınız köpük genleşmeye devam ediyor ve kasayı dışa doğru ittiriyor. Bu sebeple de kapının ayarını kaçırıyor. Siz bunun için ne yapıyorsunuz?Tahta kesip kapının kasasına arasına koyuyorsunuz ki genleşen köpük kapının ayarını bozmasın.

Bu ürün işte bu apaçi işi tahta koyma olayı yerine işi yapacak düzgün görünümlü ve işlevli bir ürün.

En önemlisi ayakları yumuşak olduğu için kasanızı kesinlikle çizmiyor.

Her seferinde uygun uzunlukta tahta aramak ve yapmak zorunda kalmıyorsunuz, yani aslında para veriyor gibi görünseniz dahi, uzun vadede kesinlikle tahta koymaktan çok daha ucuza geliyor. Onları bedava tahtalardan falan yapsanız dahi, zaman ve işçilik kaybı bu paradan çok daha fazlasına mal oluyor size. Tabi çoğu mobilyacı bu tip giderlerin farkında olmadığından, bu işe 200-300 tl yatırmayı çok görüyor. Halbuki çizilen kasalardan, müşteri şikayetlerinden, montaj sırasında kaybedilen vakitten (bu ürünü ince ayar yapmak da çok kolay bu arada) ve her seferinde uğraşılan bu tip tahtalardan dolayı çok daha fazla parayı yıllardır kaybediyorsunuz.

Diğer bence çok önemli konu da imaj, müşterinin bir o tahtalardan koyduğunuzu görmesi var, bir de buMarelli kapı gergi aparatını taktığınızı görmesi var. Ne kadar özenli ve iyi çalışan bir kapı ustası olduğunuz dilden dile dolaşacaktır. Ve bir iş fazla almanız dahi bu ürünün parasını kat be kat çıkartacaktır.

Neyse sadedi anlamışsınızdır, karar sizin, bir matkaba 400-500 tl veriyorsunuz, en az onun kadar gerekli bu ürüne çok daha azını bence verin, uğraşmayın.

 

 

 

*    Kapı üst montaj aparatı :

Bu ürün hepten yeni ve sizin için bir önemli kolaylık daha sağlıyor. Bunu muhtemelen duymamışsınızdır ve yine ilk kez benden duyacaksınız, o yüzden biraz daha detaylı anlatayım.

Durum şudur ki, malum kasa ile kapı arasında boşluk var ve siz buraya köpük sıkmadan önce kapıyı terazilemeniz lazım ki düzgün dursun. Bunun için ne yapıyorsunuz? Kama koyuyorsunuz. Pekitek başına montaja gidebilir misiniz?

Evet şu anda gidebilirsiniz. Normalde birinin kapıyı terazide tutup diğerinin de yanlardan kamaları sıkıştırması gerekiyordu. Bu ürün sayesinde bir kişi montaja gidip kapının üst tarafına bu üründen koyarsa kapı dengede kalır ve kamaları da yandan kolaylıkla takabilir. Ürünün mantığı ayarlanan ağız tarafı sayesinden kapı ile kasa arasında durmak ve kapıyı sabitlemek yani.

Ne gerek var demeyin bence, zaten 2 adet alsanız yetiyor, 1 kişi montaja gitmek zorunda kaldığınız zamanları düşünün. Bizim gösterdiğimiz her kapıcı (hepsi değil tabi hala eski kafalı olanlar da var, yeni bir şeyi vermek o kadar zor ki) süper bulmuşlardeyip alıyorlar. Kapı üst montaj aparatı ile çok daha rahat edeceksiniz.

2)     Dolap destek aparatı :

Evet aklıma koydum sizi 2 kişi montaja göndermeyeceğim. Bu ürün yerine de siz bir şeyler kullanıyorsunuzdur belki; çünkü çok mantıklı bir ürün. Şöyle ki malum üst dolapları monte etmek gerçekten zor, bir iki kişi tutacak hem de tam terazide tutacak, bir kişi de vidalayacak. Ohoo anlatırken yoruldum.

Bu ürünü de alttaki dolaba ya da modülüne (alttaki dolapları tam takmamış olsanız dahi 18 mm e geçmesi için altında bir yarık bulunuyor ürünün) koyuyorsunuz tam ayarlıyorsunuz boyunu ve ondan sonra da üstteki dolabı dolap gergisinin üzerine yerleştiriyorsunuz. Sonra da kolaylıkla monte edebiliyorsunuz tek başınıza üst dolabı da.

Bunun boyu da ayarlanabilir ihtiyacınıza göre. Yine ayağı yumuşak, zarar vermez mobilyalarınıza. Bundan da 2 adet alacaksınız zaten, tüm işinizi görecek. Bence bu da her mobilyacıya lazım kesinlikle. Maliyeti de fazla değil alın geçin derim ben ama tabi siz bilirsiniz.

 

Evet gördüğünüz gibi ben sizin montaj işinizi bayağı kolaylaştırdım. Ürünlerini satın almanızı da kolaylaştıracağım. Ürünlerin resimlerine basınca direk satın alabileceğiniz siteye yönlenirsiniz ve sipariş verince ürün ertesi gün size ulaşır. Daha ne kadar yardım edebilirim bilemiyorum. 🙂

Marelli kapı gergi aparatını incelemek ve satın almak için TIKLAYINIZ

Kapı üst montaj aparatını incelemek ve satın almak için TIKLAYINIZ

Dolap destek montaj aparatını incelemek ve satın almak için TIKLAYINIZ

Dediğim gibi bunların maliyetleri çok fazla değil vedemirbaş olarak düşünmeniz gerekiyor. Aldıkları paraları bence çok kısa sürede çıkarıyorlar, çok da fazla satılıyorlar zaten. Kampanyalı fiyatlarını kaçırmamak için acele edin derim ben.

Hadi bakalım hayırlı işler , bol ve kolay montajlar dilerim…

 

Öner TÜRKSEVER

En kaliteli fil çıt çıt hangisidir? En iyi bas aç (bas çek) mekanizması hangisidir?

En kaliteli fil çıt çıt hangisidir? En iyi bas aç mekanizması hangisidir?

Bu biraz niş bir konu, herkesi ilgilendirmez ama herhalde google da falan arattınız fil çıt çıt diye de o yüzden yolunuz buralara düştü. Yani kendimi kötü hissetmeyeyim niye bunu yazıyorum , kim okuyacak diye. Zaten çok uzatmayacağım bu sefer.

Fil çıt çıt dediğimiz nedir? Çıt çıt işte adı üstünde, kapağı , kapıyı vs. tutmaya yarıyor. Bir parçası kapağa, diğer parçası iskelete bağlanıyor. Kapağı ittirince kendini salıyor ve kapak açılıyor.

Neyse ya anlatmaya çalışınca daha zor oldu, ben alta bir video koyarım siz oradan ana fikri kaparsınız.

Bu üründe sorun şudur ki, normalde karşılığı plastik oluyor. Genelde de kapağı ittirmeyi unutuyor kullanıcılar veya misafirleri kapağı açmak için çekiyorlar kendilerine doğru. Ne oluyor bu sefer, plastik olan bu karşılık kırılıyor hemen. Ürünün kabahati yok aslında, çünkü hangi materyali o güçle çekseniz kırılır doğal olarak.

 

                Marelli fil çıt çıt bu konuyu şu şekilde çözmüş, o plastik parçanın tutan kısmını yaylı olarak yapmış. Ne oluyor yani? Kapağı çekseniz dahi yay geri gidiyor ve diğer parçayı salıyor. Bu da kapağı tutan parçanın kopmasını önlüyor.

 

 

Evet sonucu anlamışsınızdır, bence bu üründe olmazsa olmaz bir özelliği bu ve Marelli kalitesiyle çözülmüş yine. Diğerlerini zaten kullanmayın çünkü kısa sürede kırılıyorlar, tecrübeyle sabittir. Ürünlerle ilgili fiyat bilgisi ve detaylı inceleme isterseniz resimlerin üzerine basabilirsiniz, o sizi yönlendirir.

Bu arada ek bilgi vereyim bu ürünü marelli bas-aç menteşeyle birlikte kullanırsanız maximum verimi sağlarsınız. Normal menteşelerde malumunuz menteşe kapamaya çalışır. Bas-aç menteşelerde ise yay ters olduğundan kapağı açmaya çalışır. Yani siz kapağı ittirdiğinizde fil çıt çıt kendini sağlar, bas-aç menteşe de kapağı sonuna kadar açar. Eğer normal menteşe kullanırsanız kapak sadece kendini salar ve yine elle açmak zorunda kalırsınız. Yani 2 kere iş olur, bu sebeple marelli bas-aç menteşe kullanırsanız boşuna uğraşmamış olursunuz ve kapak sizin için sonuna kadar açılır.

  

                Daha geniş ve güzel bir konuda görüşmek üzere,

Öner TÜRKSEVER

Mutfakta kullanmak için en iyi çöp kovası hangisidir, mutfak için dolap içi çöp kovası modelleri ve fiyatları

Mutfakta kullanmak için en iyi çöp kovası hangisidir, mutfak için dolap içi çöp kovası modelleri ve fiyatları :

Çok oldu yazmayalı ya, unuttum bile sanırım nasıl yazıldığını. O yüzden bugün yazıdan ziyade resime odaklanayım da sonra ne olmuş bu çocuğa dili mi tutulmuş demeyin. (Bir süre sessizlik, düşünün artık ne yazacağımı bilemedim 5 dk, off bitmişim ben. Neyse ha gayret..)

Evet başlayalım, mutfaklarda malumunuzdur bol miktarda çöpçıkıyor doğal olarak. Yeni nesil gençlerimiz bu konuda şanslı fazla yemek yapılmıyor evde, çöp sorunu da az oluyor doğal olarak. Ama onlarda da dışarıdan gelen yemekler falan oluyor, yine lazım gene yani. 😛 Neyse, bunları atmak için çöp kovası kesin lazım, peki nasıl bir şey lazım? En kullanışlısı hangisi? En uygun fiyatlısı hangisi? Gibisinden sorular aklınıza geliyorsa doğru yazıya geldiniz demektir. (off açıldım tutamazsınız artık beni, su gibi akıyor valla. 🙂 )

1)      İlk şartımız dolabın içinde yer alsın ki ortalıkta görünmesin çöp kovası, çok da şık bir şey değil sonuçta.

2)      İkinci şartımız tabi ki lavaboya yakın bir dolap olacak, tercihen tam altındaki dolap uygun bir seçim olur.

3)      Benim tercihim dolap kapağını açınca çöp kovasının dışarı çıkıp kapağının da açılması ve dolap kapağını kapatınca içeri girip kapanması

4)      Bence en iyisi raylı olanlar, kapağa monte olanlar çok iyi olmuyor. Sonuçta belli bir zaman sonra sarkma ve kırılma yapması kesin.

Kıstasları saydım, modelleri de veririm aşağıda ama en baştan söyleyeyim sizin için en iyi seçimi baştan, sonra yazıya devam edip etmemek size kalsın.

Caner raylı krom çöp kovası :

  • Raylıdır ve belli bir süre sonra sarkma yapma ihtimali yoktur, diğerlerine göre çalışması da çok daha rahattır
  • Dolap kapağını açınca otomatik olarak dışarı çıkar ve kapağı da açılır.
  • Krom rengiyle diğerlerine göre daha şık ve dayanıklıdır.
  • Çöp alma kapasitesi idealdir ve diğer kapağa takılanlardan daha fazladır.
  • Fiyatı piyasadaki markalara göre çok daha alınabilirdir.
  •       Montajı kapağa monte olanlara göre çok daha kolaydır, içinden şablonu, vidası vs.  hepsi çıkıyor. Kendi başınıza rahatlıkla monte edebilirsiniz, tabi elinizden iş geliyorsa.

 

Sonuç olarak bence şu anda almanız gereken ve işinizi görebilecek en iyi ürün budur. Peki bazı istisnaları yok mudur bunun? Vardır;

1)      Paranız yoksa, daha ucuz bir ürün arıyorsanız kapağa monte olanı da alabilirsiniz. Ama hem montajı zordur, hem de çok dayanıklı değildir. Yine de işinizi görür.

 

2)      Dolap kapak genişliğiniz minimum 40 cm olması gerekiyor. Eğer daha azsa yapacak çok şeyiniz yok, kapağa monte olanları değil aşağıdaki ürünleri kullanabilirsiniz. Tek dezavantajları elle açmanız gerekiyor, yani kapağa monte değildir. İtalya’dan ithal gelen Viole markalı bu ürünler çok da kalitelidir. Bunları da kesin tavsiye ederim.

  

3)      Tezgahınızın altındaki dolapta yer olmayabilir, yüksekliği falan kurtarmayabilir. O zaman da yapabileceğiniz çok bir şey yok maalesef. Dolap içi olmazsa, çekmece içi çöp kutuları var ama tabi buna uygun büyük çekmeceniz olması lazım ki bu da çok kolay değil. Ama ben bahsetmiş olayım aklınızda olsun.

  

4)      Param çok, yerim de büyük, o yüzden daha kaliteli, pahalı vs. bir ürün istiyorum da diyebilirsiniz. Yine İtalyan malı Viole markalı çok iyi çöp kovaları var, bunları da değerlendirebilirsiniz.

 

 

Velhasılkelam zor başlayıp kolay bitirdim şükür. Bayağı bir detaylı oldu, bu yazı sonunda da hangi çöp kovasını alacağınıza karar veremediyseniz Allah eşinize sabır versin diyeyim, çünkü sizle alışverişe çıkmak gerçekten zor. 🙂 Karar veren akıllı, mantıklı, sevgili okurlarımız için de bir güzellik yaptım ve tüm bu ürünlerisatın almak istiyorsanız ve boyutlarını, teknik özelliklerini detaylıca incelemek istiyorsanız diye link veriyorum : http://www.hirdavatfirsati.com/c-267-Cop-kovalari(dolap-ici-cop-kutulari).html , ayrıca resimlerin üzerine de basarak direk ürüne gidebilirsiniz. Daha ne yapayım ben sizin için. 🙂 Hadi bakalım görüşmek üzere.

Öner TÜRKSEVER

Marelli teleskopik çekmece rayı : En kaliteli teleskopik bilyalı çekmece rayı hangisidir ve niye teleskopik çekmece rayı kullanmalıyım?

En kaliteli teleskopik bilyalı çekmece rayı hangisidir ve niye teleskopik çekmece rayı kullanmalıyım?

                Bu konuyu okuduğunuza göre gerçekten meraklı olmanız gerekiyor. Mobilyacıysanız tebrik etmem gerekiyor, çünkü maalesef %90 ı sadece fiyata bakıyor ve hangisi ucuzsa onu alıyor. Son tüketiciyseniz de yine tebrikler bu işi yapanların dahi araştırmadığı kadar araştırıyorsunuz demektir. Bu da evinizin son derece kullanışlı ve güzel olacağı anlamına geliyor.

Neyse konuya girelim. Önce bilen bilmeyen olur diye, teleskopik çekmece rayı niye tercih ediliyor onu söyleyeyim.

1)      Taşıma kapasitesi çoğu raydan daha fazla ve uzun zaman dayanıyorlar. Kırılıp gitmiyorlar.

2)      Çekmeceyi istediğiniz zaman yandaki mandallarındançıkarabiliyorsunuz.

3)      En önemli ve iyi özelliği ise çekmecenin sonuna kadar açılabilmesi ve çekmecenin dip tarafına kadar kullanılabilmesi.

4)      Fiyatları çok fahiş değildir.


Sonuç olarak teleskopik çekmece raylarını kullanmanın mantıklıolduğuna hem fikiriz ki buradayız. Önemli olan doğru ürünü seçmek, çünkü yapacağınız herhangi bir yanlış tercihle tüm bu iyi özellikleri sıfırlayabilirsiniz. Çünkü kalitesiz rayların kısa süre içinde bilyeleri dökülür ve çekmeceniz aşağı düşer. Açılıp kapanması da bir süre sonra zorlaşır, yani ulen bunun bilyesi dağılsa  da değiştirsem moduna  girebilirsiniz yani o derece. Çoğu çinden gelen ve sadece ucuz diye satılan bu ürünlerden (yerli Çinlilerden bahsetmiyorum bile) doğrusu hangisi? Açıkçası tek doğru elbette ki yok, amaMarelli teleskopik raylar şu anda piyasanın en iyi ürünlerinden biri. Niyemi? Tabi ona geçelim.

1)      Keten dokulu yapısıyla piyasadaki raylardan çok daha farklıdır, hem şık durur hem de paslanmaya karşı daha dayanıklıdır.

2)      Üzerindeki iki destek çizgisi sayesinde dayanıklılığı arttırılmış veyük taşıma kapasitesi arttırılmıştır.

3)      Arka kısmındaki tutma plastiği bile diğerlerinden farklıdır, diğerlerindeki ufacık parça yerine tüm arkayı tutan şekliyle zamanla çıkma yapmamaktadır. Ve rayı tutuşu çok daha iyidir.

 

4)      Marelli teleskopik çekmece rayı TSE standartlarına göre yapılan“ön ve arkanın şekil değişimi” testinde 200N (en yüksek test düzeyi, normalde 100N ile test yapılıyor) güçle test edilmesine rağmen testten geçmiştir.

5)      Aynı şekilde “aşağıya doğru düşey statik yük deneyi” testinde200N güçle test edilmiş (normalde 100N ve 150N ile yapılsa dahi tse standartını geçmiş sayılacaktı) ve testi yine başarıyla geçmiştir.

6)      Marelli teleskopik ray “yanlara doğru yatay statik yük deneyi” nde yine 50N ve 75N TSE için yeterli olmasına rağmen, 100N ile test edilmiş ve testi geçmiştir.

7)      “Dayanıklılık” testinde ise 15 kg üzerinde bir yük ile 60.000 kereaçıp kapama testini geçmiştir. 20.000 kere açılması dahi yeterliyken 60.000 kere açılıp kapanmış ve buna rağmen bilyaları dağılmamıştır.

8)      Son olarak “Sertçe kapatma / açma deneyi” yapılmış ve bu testi de başarıyla geçmiştir.*

Bunlar da çok teknik oldu ama hani bir fikriniz olmuştur konuyla ilgili, bunlarla ilgili en aşağıda not yazdım bakarsınız ona da. Neyse muhakkak piyasada başka kaliteli teleskopik raylar da vardır ama Marelli 45 mm genişliğindeki teleskopik raylar gerçekten çok başarılı. Piyasadan biraz daha pahalı ama her zaman alınan ürünler değil ve değiştirmesi çok daha zor oluyor bunları bozulunca. O yüzden siz de bir kere takayım bir daha düşünmeyeyim kafa yapısındaysanız benim gibi, bu rayları kesinlikle öneririm. Ne demişler “Marelli, kalitesi belli…”   ..


Öner TÜRKSEVER

  • NOT : Şöyle söyleyeyim, ben de önceden bilmiyordum, TSE ye göre yapılan testler 3 kademeden oluşuyormuş ve bunların 1. Kademesi olan en hafifinden geçmek TSE ye uygunluk için yeterli oluyormuş. Bu sebeple de bu testlere giren rayların tümü 1. Kademeden test ediliyor tabi ki. Ama bir tek Marelli raylar (o da yanlış anlaşılmadan ötürü) en üst kademeden testlere sokulmuş ve hepsinden geçmiş. Bu arada bu testlerin resmi geçerliliği yok, hani sonra demeyin marelli teleskopik rayların TSE si varmış diye. Bu testler sırf ürünlerin güvenli olup olmadığını anlamak için yapılmış. Ben saymaya başlamışken niye iyi olduğunu bunları da laf arasında geçireyim dedim. Bunlardan gaza gelip de çekmeceye çıkıp test yapayım demeyin, ya da rayları olması gerekenden farklı yerlerde denemeyin. Sonuçta çekmece rayı çok abartmamak lazım, bence bu testler bile abartılı.

Tezgaha sıfır evye ne demektir, ne işe yarar? Mutfaklarınız için hangi evyeleri kullanmak en mantıklıdır?

TEZGAHA SIFIR EVYE NE DEMEKTİR VE MUTFAKLARINIZ İÇİN HANGİ EVYELERİ KULLANMAK EN MANTIKLIDIR?

Evet bu da yeni bir konsept ama gerçekten faydalı ve çok şık duruyor. Ege bölgesi dışındaki diğer bölgelerde ise bilinmiyor ve uygulanmıyor fazla. Ben de o zaman egeden tüm yurda dağılsın ve herkesi uyandırayım diye yine bir yazıya koyuldum. Bu yazı da faydalı ve aydınlatıcı olanlardan biri olacak, gerçi şöyle bir düşününce yazılarımın tümü birbirinden aydınlatıcı ama bazıları çok bilinmedik ve çığır açıcı konular değil. Zaten öyle olsa burada ne işim var, gider gazetede yazarım. Bunda ise iddialıyımvizyonunuzu ve mutfağınızın (ya da yapacağınız mutfakların) şeklini değiştirebilirim. 

Çok iddialı oldu bence “dağ fare de doğurabilir çok gaza gelmeyin” diyerek kendi gaza gelmemi bir frenleyeyim de sonra yazının sonunda “ulen herif amma atmış ha bir işe yaramaz bu yazı” demeyin.

Konumuz mutfak evyeleri, granit olanları var, paslanmaz olanları var. Bunlar normalde nasıl olur? Alt tarafı oyulur üzerine evye yerleştirilir. Ama bu evyelerde muhakkak 1-2 cm lik kısım tezgahın üstünde çıkıntı yapar. Bir düşünün, gözünüzün önüne getirin, evet aynen o şekilde. Bu da sinir bozucu bir durum bence, bayanlar şimdi siz düşünün, gözünüzün önüne getirin. Evet tezgahı silerken eliniz çarptı demi o çıkıntıya? O çıkıntıların dibini temizleme çok zor değil mi? Bir de orada kirlerin birikmesi, oof of. Peki ya kötü görüntüye ne demeli? Bir dünya para verin mis gibi tezgah yaptırın, üzerine bir yarım dünya da para verip evye alın ama bir bütünlük olmasın. Rezalet doğrusu.

 

               İşte tezgaha sıfır evye olayı burada devreye giriyor. Normal paslanmaz evyelerin son kısımlarında bulunan çıkıntı bu evyelerde yok. Yanievyenin uç kısımları bükülmemiş, düz şekilde bitiyor. Böylece mermeri (graniti, çimstone u vs neyiyse) o 1 santim falan gibi (evyenin kalınlığı minimum 0.8 mm olsun mümkünse) yani evyenin kalınlığınca kesiyor mermerciniz. Sonra evyeyi oraya oturtuyor ve hopp işte size tezgahla aynı hizada olan bir evye.

1)      Temizliği çok kolay, dibi falan olmadığı için kir toplama olayı yok. Bezinizi istediğiniz gibi hareket ettirebilirsiniz.

2)      En önemlisi görüntüsü tabi ki, tezgahın bir devamı gibi duruyor ve gerçekten çok şık bir görüntü sunuyor. Tamamenbütünleşmiş bir görüntü, her şeyin ankastre olduğu ve çıkıntılık yapmadığı bir mutfak dekorasyonu dünyasında  son çıkıntılığı da sıfırlamış oluyorsunuz.

Eee fiyatı pahalıdır bunun demeyin diyeceğim ama bazı bilindik markalarda çok pahalı gerçekten. Normalin iki katı falan olabiliyor. Yine burada da ben devreye girip maliyetlerinizi düşürüyorum arkadaşlar. Amageçici bir zaman için maalesef. Aşağıda bazı modelleri koyacağım tezgaha sıfır olanlardan, stokları erittikleri için fiyatları şimdi süper. Ama bittiği zaman ne yaparsınız bilemem, çünkü diğer bölgelerde çok satılmadığı içinfabrikalar pek üretmiyorlar. Dediğim gibi üretseler de çok pahalı üretiyorlar. Zaten isteseniz de bulamayabilirsiniz bölgenizde. O yüzden benim şimdi vereceğim resimlere tıklayın stokları var mı kontrol edin, ihtiyacınız varsa alın. Sonrası artık bakın, yine İzmir’den falan bulmaya çalışırsınız burada bitmez çünkü. Sonuçta normal evyeden çok tezgaha sıfır evye satılıyor. Bana bu mail adresinden mail atarsınız kalmadıysa, sorar yardımcı olmaya çalışırım elden geldiğince.


Burada dikkat etmemiz gereken bir husus var mı diye soracak olursanız, evet var.

                1)      Önce bir mermercinizle görüşün sonuçta yerini açacak olan usta o, yapamam derse, düzgün açamam yerini derse almayın tabi. Kaş yapayım derken göz çıkarmayın. Ama açıkçası onlar da bir takmaya başlarlarsa bir daha vazgeçemezler, bunlara göre yer açamıyorlarsa da bıraksınlar bu işi diyeceğim ama ne ustalar var düşman başına. O yüzden sorun siz yine onayı alın, sonra alın evyeyi. Yazık pahalı şeyler yazık olmasın.

                2)      İkincisi de tabi minimum 0.8 mm kalınlığında olsun evye, 0.6 mm ler falan ince kalır bence. Ona da dikkat edin.

                3)      Bu iş genelde paslanmaz evyelerde oluyor. Granit evyelerdebiraz daha sıkıntı, çünkü kalınlığı fazla onun çok. Yapan yok mu, var. Mermerinizin kalınlığı uygunsa böyle 2 cm falan yer açmaya granit evyeleri de sıfır yapabilirsiniz. Hadi burada size bir ipucu daha vereyim yazıyı bitirmeden. Çoğu granit evyenin uç tarafları tam köşeli gelmiyor, bu yüzden de tezgaha sıfır yaparken boşluklar kalıyor. Ben size aşağıda tam köşeli gelen ve tezgaha sıfır yapmaya uygun olan iki modeli de koyacağım. Eğer granit evye alacaksınız da onları almanızı tavsiye ederim. Yoksa sonra aradan sular falan kaçıverir.

 

Evet arkadaşlar mutfağınıza evye alacaksanız ve bu yazıyı okuduysanız bence fikriniz değişmiştir ve tezgaha sıfır evye arayışınıza başlamışsınızdır. Çünkü aklın yolu bir. Ben size bu önemli bilgiyi verdikten sonra bir bu kadar önemli bilgi olan nasıl satın alacağınızı da vereceğim,resimlere bastığınızda ürünleri inceleyebilir ve satın alabilirsiniz. Üstelik bu evyelerin (şimdilik) en iyi özelliği kargo masrafı olarak 7,00 tl falan alması. Normalde 40 tl den aşağı getirmez kargo. Dediğim gibi stokları eritiyorlarmış, bu sebeple de hem uygun fiyat var hem uygun kargo. Valla bu kadar kıyağı babası oğluna yapmaz. Ama ben yapıyorum ve geçiyorum. Kulaklarımı iyi çınlatın yeter, benim “sanat için sanat” değil “halk için sanat”.. 😛

Öner TÜRKSEVER

Mobilyalarımı nasıl yenilerim? Dolap kulplarım kırıldı ne yapabilirim? Eski dolap kulplarımı nasıl değiştirebilirim?

Mobilyalarımı nasıl yenilerim? Dolap kulplarım kırıldı ne yapabilirim? Eski dolap kulplarımı nasıl değiştirebilirim?

Gibi sorularınız varsa doğru yazıya geldiniz demektir. Değişik bir başlangıç yaptım bu sefer hadi hayırlısı bakalım. Açıkçası bu sorular genel olarak çok geliyor ve aslında cevabı çok zor değil, bilakis yapması ve uygulaması çok da kolay. Eskiden bulması zordu o şimdi çok daha kolay. Bir tornavidaya bakıyor iş.

Dolap ve mobilyalarınız neyden oluşuyor? Kapak ve çekmecelerden. Peki bunları değiştiremeyeceğimize göre (en azından kendi başımıza ve ucuz maliyetlerle), nasıl mutfaklarımızın, salonumuzun ve yatak odamızın görünümünü değiştirebiliriz? Görünen tek şeyi, yani üzerlerindeki kulpları değiştirerek. Tabi abartmayalım tüm görüntü değişmez ama en azından dolaplarınızın çok daha güzel görüneceğine bahse girebilirim. Neyse cevap çok belli ikinci aşamaya geçelim.

Ha bu arada kırılan dolap kulplarını nasıl bulabilirim gibi bir soru da vardı hatırladığım kadarıyla. (Aslında hatırlamaya gerek yoktu, başlığa bir baksam olurdu ama benim de kötü huyum bu işte başladım mı geriye bakamıyorum hep ileri hep ileri 😛 ) . Çok kişi geliyor elinde eski kulbuyla aynısından aramaya. Yok kardeşim yooookkk, arama aynısını. Bulsan zaten isticekler 5 lira, toplam 20 kulbun olsa 1 tl lik kulp alsan topu 20 lira, hiç paran yoksa bu da. Bu arada bulma ihtimalin %3 falan, kulplar sürekli değişiyor , markalar binbir çeşit modeller onbinbir çeşit. Doğru kulbu doğru yerde bulmak için 40 gün 40 gece dolaşman lazım o da garantili değil. Yani bu sorunu cevabı ne oluyor? Değiştir kardeşim şu kulpların hepsini. (Kusura bakmayın bu tiplere çok kıl oluyorum, siz de arasındaysanız size de kılım. Ya bir insan bu kadar mı acımaz kendine, üç kuruş için sabahtan akşama dolaşır. Ki o üç kuruş kârı da edemeyecek yüksek ihtimalle.)

Neyse soruların cevaplarını aldık çok uzadı yine, hemen 2. Aşamayageçelim. Nasıl bileceksiniz hangi kulpları almanız gerektiğini. Çok basit. Çıkarın bir adet kulbu. Çevirin arkasını. Alın bir metre, cetvel, mezura vs. ne varsa. İki deliğinin orta noktalarından ölçün. Ya 2-3 mm yanlış ölçersem, nasıl olacak o iş,  yanlış yapmayalım sonra demenize gerek yok. Çünkü yanlış ölçme şansınız yok, çok beceriksiz değilseniz. Boylar arasında 3 cm civarı fark var üzerinize afiyet. Yani sizin kulbunuz şu ölçülerden biri olacak :

96 mm (9,6 cm de diyebilirsiniz), 128 mm, 160 mm, 192 mm, 224 mm, 256 mm, 288 mm ve üzeri (32 mm olarak ekleyebilirsiniz sonsuza kadar, ama kulplarınız büyük ihtimalle bunlardan biri. Ya da tek delikli olabilirkapağınızda, o zaman da tekli düğme almanız gerekiyor.

  1.       aşamaya geldik, çok zor olmasa gerek bu aşama. Toplam kaç adet kulp olduğunu sayacaksınız.

Evet en son aşamaya geldik, aslında en zor kısım bu, sizin delik ölçünüze uygun kulplardan bir tane beğenmek. Bunda da size yardımcı olacağım, hem düğmeler hem de çok giden boylardan kulp modellerinden aşağıda koyuyorum, seçin seçin alın yani.

 96 mm

  128 mm

  128-160 mm, 192-224 mm

  224 mm, 320 mm

  96 mm / 224 mm

 96 mm

 128 mm

 224 mm, 256 mm, 288 mm

 96 mm / 128 mm

 96-128 mm

  224 mm / 320 mm

  kristal düğme

  tekli düğme

  dalgalı düğme

  pırlanta düğme

           Aslında son aşama dedim ama daha iki aşama var. Önce satın almanız gerekiyor tabi, bu da aslında kolay. www.hirdavatfirsati.com online satış sitesinde bu konu için iyi düşünülmüş ve kulplar boylarına göre ayrılmış. Yani sitedeki kulplar bölümüne gidip kendi delik ölçünüze uygun kulbu seçip sipariş verebilirsiniz : http://www.hirdavatfirsati.com/c-177-Kulplar-dugmeler-askilar.html

İşlemimiz ve yazımız da kulpları monte ederek bitiyor. Zatenwww.hirdavatfirsati.com dan sipariş verdiniz mi ertesi gün elinize ulaşır kulplar. Vidaları da içinde geliyor kulpların ama uzun / kısa vidalar olabiliyor çekmece ve dolaplara göre. O yüzden sizin eskilerin üzerinden çıkan vidaları yenileri için de kullanabilirsiniz. Montede zaten bir şey yok, bir tane şarjlı tornavidaya bakıyor. Hani elinizden hiç iş gelmese yine yaparsınız korkmayın.

Velhasılkelam işte böyle kolay bir işlemle dolap ve mobilyalarınızın tüm görünümünü değiştirebilirsiniz. Daha önce hangi odalara hangi kulpları alabileceğiniz ile ilgili yazılar da yazmıştım, artık oralara da başvurursunuz olmadı daha detaylıca bilgilenmek istiyorsanız. Bence bu çok kolay ve ucuza yapabileceğiniz işlemi hiç ertelemeyin, hanımın dilinden kurtulun. 😉

Öner TÜRKSEVER

Öner TÜRKSEVER