Ev dekorasyonunuzu kendi başınıza en uygun maliyetlerle yenilemenin 10 yolu!

Ev dekorasyonunuzu kendi başınıza en uygun maliyetlerle yenilemenin 10 yolu!

     Evet bu aralar 10 yollu yazılara merak sardım. Biraz zor oluyor aslında 10 yolu tamamlamak ama hedefleri baştan yüksek tutmak lazım bir şekilde ulaşıyorum. Bundan önceki yazım mutfaklarınızı tek başınıza yenilemenin 10 yolu ‘ydu. Hani isterseniz onu da sonra okursunuz, belki bir faydası olur. Ama bunu okuduktan sonra okuyun da daha yazının başında sizi kaybetmeyeyim. Gerçi muhtemelen ortasında kaybederim ama geç olsun güç olmasın. 🙂 (bu arada diğer yazıyla ortak paydalar olacak, kusura bakmayın artık, küçücük eve 20 tane “do it yourself” tarzı fikir bulmak kolay değil takdir edersiniz ki)

     Neyse başlayalım bakalım bir an önce, erken kalkan yol alırmış. Bu arada sırf dekorasyon değil, evinizin kullanışlılığını arttırmak için de bir kaç fikir vereceğim.
1Kulplarınızı, askılarınızı ve düğmelerinizi değiştirin :

Mutfak için de bunu yazmıştım ama burada aynen copy, paste yapıyorum idare edin. Çünkü kendi başınıza yapabileceğiniz, dolaplarınızın görüntüsünü tümden değiştirecek ve en kolay yapabileceğiniz işlem. Daha önce yaptığım dandik espriyi tekrarlayayım, pantalonu gösteren ütü, dolabı gösteren kulbu… Gerçekten de dolaplarınızın görüntüsünü takılan kulplar çok değiştiriyor. Eski dandik kulpları (veya tekli düğmelerinizi) değiştirmenizin tam zamanı bence, deneyin ve farkı görün. Zaten muhtemelen kırılma dönemleri de gelmiştir onların. Kırılmasa da, dandik olmasa da (kendiniz almışsanız kalitesi iyidir, mobilyacı taktıysa dandiktir %90) değiştirmek lazım, moda değişiyor ve soluk kendini göstermeyen kulplar, ahşap desenli kulplar vs. artık hiç kullanılmıyor. Alın modern bir kulp mutfağınızın tüm havasını değiştirin.
Burada dikkat etmeniz gereken konu eski kulplarınızın delik ölçüsüdür, onu ölçün ve ölçüsüne göre sipariş verin. Müşteri ihtiyaçlarını bilen www.hirdavatfirsati.com ‘da işiniz çok kolay, çünkü kulplar delik ölçülerine göre sıralanmış durumda ve yanlış yapma şansınız çok az.
Buna video yok artık, zaten bunları değiştirmek için videoya ihtiyacınız varsa, hemen burada yazıyı bırakın ve bir mobilyacıyı arayın mutfağınıza ne yaptıracaksanız.
Büyük ihtimal kulplarınız 96 mm delik ölçüsündedir, bir kaç model koyayım örnek olarak en çok satılan ve şık olanlarından da işinizi kolaylaştırayım.

 

2) Elektrik anahtarlarınızı değiştirin :

Bu da aslında kendi başınıza yapabileceğiniz hem basit hem de çok etkili bir yöntem. Malum elektrik düğmeleriniz, prizleriniz vs. en görünür yerlerde genellikle. Salonun orta yerinde rengi sararıp solmuş dandik bir elektrik anahtarı olması mı güzel, yoksa en son çıkan modellerden metalik inox (veya ahşap desenli, veya cam kenarlıklı vs. vs.) bir elektrik anahtarı mı olması? Bence salonun görünümünü gayet değiştirir ve süper de olur. Aşağıda size kıyak olsun diye hem elektrik anahtar modellerini hem de elektrik anahtarının nasıl değiştirileceğini anlatan videoyu ekliyorum. E daha ne yapayım ben, sıra sizde satın alın ve değiştirmeye başlayın.

Ha bu arada aslında tüm elektrik anahtarlarını değiştirmenize de gerek yok bence, görünür yerde olanları değiştirseniz yeter. Koltuğun arkasındaki prizi değiştiricem diye uğraşıp da fazladan para vermeyin.

       
      
     
     
     
    
   

3) Kapı kolunuzu değiştirin :

Ya yeni şeyler bulmakta zorlanıyorum, tekrar yazı gibi olacak. 😦  Valla idare edin artık, mutfakta yapılan evin tüm odalarında yapılabiliyor. Ayrıca bu da kulp değişimi gibi kapılarınızın görüntüsünü tamamen değiştirebilecek ve kolayca yapabileceğiniz bir değişiklik , bu sebeple de yazmasam olmaz. Sıfırdan yazsam vakit kaybı, e buyrun bakalım..
Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken konu, eski kolunuzun aynasının iz yapmış olabilmesi dolayısıyla onun yerine alacağınız kolun aynasının da benzer büyüklükte olması. Vida yerini dert etmeyin, ahşap kapı olduğu için kolaylıkla yeni vida atabilirsiniz ve eski vida yerinizi de bir kibrit çöpü vs. tıkarak kapayabilirsiniz. Kilit ve kol arasındaki mesafe tüm kollarda standarttır, o konuyu da dert etmenize gerek yok yani.
Ben size aşağıda aynası büyükçe olan ve çok şık duran bir kaç modeli koyayım siz ona göre yine karar verirsiniz. Özellikle dikdörtgen ayna olanlarını koydum ki eskisinin yerini kapama şansı daha fazla olsun, ayrıca daha modern görünüyor. Fiyat ve diğer özelliklerini incelemek, hatta satın almak isterseniz resimlerin üzerine basabilirsiniz.

4) Banyo aksesuarlarınızı değiştirin :

Hah yeni bir şey bulabildim. 🙂 Çok da mantıklı, yani yer doldurayım diye zorlama olanlardan değil. Malum hepinizin banyosunda tuvalet kağıtlığı, fırçalık, askılık vs. gibi banyo aksesuarları bulunuyor. Ama bunları en ucuzundan dandik çin mallarından (veya yerli çinlilerin mallarından) takıyoruz genelde (üzerinize alınmayın sizle alakası yok, piyasa çünkü bunlarla dolu ve iyisini bulmak neredeyse imkansız). Hem kötü görünüyorlar, hem zamanla kırılıyor veya paslanıyorlar, en iyisi bile kararıyor vs.

Neyse şimdi gerçekten hem şık hem de çok kaliteli banyo aksesuarları var,Doğanlar tarafından üretilen. Malzemesi %100 prinç hammaddeden ve kaplaması 30 yılın tecrübesi sayesinde inanılmaz kaliteli. Daha önce bir yazımda belirtmiştim, bir müşterimiz “Doğanlar kapı kolu almıştım 10 sene önce, yazlıkta her şey paslandı bir kapı kolları paslanmadı” demişti. Düşünün artık kaplama kalitesini, ki o belki 15 sene önceki teknolojiydi, şimdi çok daha teknolojik her şey ama mantalite aynı. Yani Doğanlar bir ürün yapıyorsa onda en kaliteli malzemeyi kullanır ve en iyi kaplamayı yapar. Bu sebeple de yıllarca hiç bir sorun olmadan kullanırsınız.

Piyasadan biraz daha yüksektir fiyatları ama kendi evinizse ve bir kere takıp unutmak istiyorsanız kesinlikle aşağıdaki ürünlerden birini alın ve eski dandik banyo aksesuarlarınızı hemen değiştirin.

5)  Paslanmaz tezgah altı aydınlatmaları kullanabilirsiniz :

Artık mutfaklarda elektrik anahtarları vs. kullanmak eski moda oldu. Paslanmaz tezgah altı prizler ve aydınlatmalar hem çok şık hem de çok kullanışlı oluyor. Özellikle Mekappa’daki ürünler hem iyi paslanmaz malzemeden yapılmıştır, hem de kaliteli priz ve spotlar kullanılmıştır. 
 
Malum normalde mutfak dolaplarının altında kalan prizlere fişi takmak çok zor oluyor, ayrıca spotlar da düz durduğu için düzgün ışık vermiyor. Halbuki bu ürünler eğimli durduğu için çok daha kolay kullanılıyor ve işe yarıyorlar.
Bunu kendiniz yapabilirsiniz herhalde ama elektrik işidir, ondan fazla da bir şey diyemiyorum. Allah muhafaza çarpılırsınız falan nolur nolmaz.
6) Eski tip aspiratörünüz veya davlumbazınız varsa, onu daha şık ve kullanışlı bir ürünle değiştirebilirsiniz :
Evinizde eski tip kaldırmalı aspiratör varsa onun yerine uyacak Mekappa Oggi soft aspiratörü satın alabilir ve hiçbir tadilat işlemi yapmadan eskisinin yerine koyabilirsiniz. Çok da şık durur.
Evinizde normal çekmeli aspiratör varsa onun yerine de yine hiçbir tadilat işlemi yapmadan davlumbaz gibi şık bir görünüme sahip olan Mekappa Onda slim aspiratör davlumbazı kullanabilirsiniz.
Son olarak eski dandik görünümlü aspiratörlerinizi veya davlumbazlarınızı yenileriyle değiştirmek de çok mantıklı. Muhtemelen artık düzgün de çekmiyordur onlar, hem fonksiyonlu hem de şık ürünlerle onları değiştirebilirsiniz kolaylıkla. Aspiratörleri değiştirmek zaten kolaydavlumbazlar da montaj dahil olarak satılıyorYeni davlumbazlar süper, eskilerinin yerine de kolaylıkla uyuyor zaten. Hem mutfağınıza yeni bir hava getirir, hem de 600 m3 lük çekim güçleriyle yemek kokularını tamamen siler. Mekappa markalı olanları özellikle öneririm, hem kalitesi çok iyi (italyan motorları kullanıyorlar) hem servisleri iyi hem de görüntüleri çok iyi. Bir kaç tanesini göstereyim yine.
Tabi burda “hani kolayca değiştirebileceğimiz şeyleri yazacaktın? bu parayı verdikten sonra mutfak tadilatı yaptırırım.” da diyebilirsiniz. Ammavelakin bir tadilat 20-30 kağıttan fazlaya mal oluyor, ankastreler hariç. E siz 200-300 tl ye en lüks davlumbazı alabilir ve mutfağınızın tüm görüntüsünü değiştirebilirsiniz. İyi değil mi yani? Ayrıca eski davlumbazınızı vs. değiştirmeyi hepiniz biliyorsunuz da oggi aspiratör ve onda slim ile eski ürünlerinizi değiştirebileceğiniz yeni bir bilgidir muhtemelen. Hakkımı verin yani. 😉
Evinize gelen misafirlerinizin ilk gördüğü şey ne? Tabi ki kapınız. Çoğumuzun evinde çelik kapıcıların taktığı o dandik aksesuarlardanbulunuyor. Eğer ki iyice eski ahşap kapılarınız varsa onlardan bahsetmiyorum bile, sarı aksesuarlar vardır ve onlar da artık iyice yıpranmıştır. Halbuki bunları kolaylıkla değiştirebilir ve kapınızın görüntüsünü çok modern ve şık bir hale çevirebilirsiniz.
Tek tek alalım kısaca :
Tak tak : Eski taktağınıza bir bakın yine, şekli önemlidir, iz kalmıştır çünkü muhtemelen. Eskisiyle tamamen alakasız bir tak tak alırsanız izi gözükür ve kaş yapayım derken göz çıkarmış olursunuz. Eskisinden kötü durur.Doğanların imaj modeli taktağı büyükçedir ve yerinize uyma şansı daha fazladır. Bir kaç model koyuyorum.
* Dürbün : Bunu söylemiyorum bile gerçekten kapılardaki dürbünler hiçbir işe yaramıyor, dışardakini görmekten ziyade dışardakilerin içeride ışık olup olmadığını kontrol ettiği bir ürün şu anda. Genelde en ucuz modellerini(gerçi insanların da günahını almayayım, zaten piyasada genelde bunlar var) takıyorlar ve dışarısı doğru düzgün görünmüyor bile. En güzeli bu dürbünleridijital kapı dürbünleriyle değiştirmek. Bunu uzun uzadıya yazamayacağım,isteyen bununla ilgili yazımı okusun. Hem montajı hem özellikleri detaylıca anlatılmış durumda. Ama hem fonksiyonellik hem de şıklık istiyorsanız bence kesin değiştirin kapınızdaki eski dandik dürbünü bu yeni dijital dürbünlerle.
Çekme kol (veya topuz) : Kapınızın dışında muhtemelen ya ay çekme ya da daha eski modelse kapı topuzu vardır. Çekme kol varsa durum sakat, çünkü iki delik de açık olduğu için, o delik mesafesinde bir şey almanız gerekiyor kesinlikle. Bunlara uyacak hem şık hem kaliteli bir ürün var, ama siz yine ölçün o delik mesafesini ve ona göre satın alın. Büyük ay çekmeler 19 cm gibi delik ölçüsüne sahip genelde (deliklerin ortasından ölçülür bu mesafe), o zaman hemen bunu alın eskisini değiştirin. Çok dandik görünüyor çünkü ay çekmeler ve yakında boyası da atar zaten.
Topuzunuz varsa, durum biraz daha rahat, en azından tek delik var. Bunda da topuzun tabanına dikkat edin çok büyükse iz yapmıştır ve dolayısıyla yeni topuzun bunu kapatması gerekiyor. Aman dikkat edin.

Kapı kolu : Bu konu biraz daha sıkıntılı açıkçası. Niye diyecekseniz, delik yerleri açık olduğu için büyük ihtimalle delik yerleri uymaz. Rozetliyse kapı kolunuz, doğanların rozetli kollarında 6 adet delik bulunuyor, bu sebeple oraya uyan bir tane bulursunuz herhalde. Eğer kapı kolunuz aynalıysa, aynası eski kolunuzdan daha büyük bir kapı kolu modeli alıp eskisinin deliklerini kapatabilirsiniz. Kapı kolu en önemli kısımlardan biri çünkü sürekli açılıp kapanıyor ve çelik kapıcılar genelde en dandiğini kullandıkları için hemen kırılıp bozuluyorlar. O yüzden iyi kaliteli prinç malzemeden ürün almanızı tavsiye ederim.

Çelik rozetyale kapakgömme tasemniyet kelepçesiemniyet mandalı :  Kapınızdaki bozulmuş olabilecek bu diğer aksesuarları da değiştirerek daha şık aksesuarlara sahip olabilirsiniz.

Bu konuyla ilgili uzun ve detaylı bir yazı yazmaya karar verdim, burada gerçi gerektiğinden fazla detaylı yazdım ama çeşitlerle ilgili daha çok bilgi vermem gerekebilir. Yani beni izlemeye devam edin deyip biz bu yazımıza devam edelim…

8) Kapılarınızda mıknatıslı kapı tamponu kullanın :

Bu dekorasyonla çok ilgili görünmüyor, aslında daha çok fonksiyonellikle ilgili; fakat uzun vadede dekorasyona da katkısı olduğunu göreceksiniz. Öncelikle kapılarınızın duvara vurmasını önlemesi sayesinde duvarınızda oluşacak izleri ve kapı kolunuzun bozulmasını önleyerek görüntü güzelliğini korumanızı sağlarlar. İkinci olarak da zaten inox renkli olmaları sayesindekapı kollarıyla çok uyumlu bir görüntü sergilerler ve kapınızın çok daha şık durmasını sağlarlar.

Niye mıknatıslı olanları özellikle öneriyorum?  

* Tabi ki diğerleri gibi kapının duvara çarpmasını önlüyor bu da.

* Ama en önemli özelliği kapıyı tutması. Hani kapılarınız rüzgarda, cereyan yapınca çarpıyor ya, siz de kapıyı tutsun diye altına abuk subuk şeyler sıkıştırıyorsunuz ya? İşte bu üründe bunlara hiç gerek kalmıyor. Mıknatısla kapıya yapışık olarak kaldığı için rüzgarda kapının çarpması mümkün olmuyor ve bir ürünle iki ürünlük iş yapmış oluyorsunuz.

* Diğer önemli özelliği inox rengi ve paslanmaz hammaddesi. Yani kapı kollarınızla da uyumlu (malum şimdiki kapı kollarının tümünde inox rengi oluyor) ve bozulma ihtimali çok az. Hem şık hem dayanıklı diyebiliriz kısacası.

* Son olarak çok farkedilmiyor ama benim çok işime yarayan diğer özelliği de kapılar duvara yapışık kaldığı için evin kullanım alanı çok daha fazla artıyor. Malum normalde kapılar yarıya kadar açık kalıyor ve geçişi engelliyor. Halbuki bu ürün sayesinde kapılar sonuna kadar açık, istediğiniz gibi girin çıkın.

Montajı da çok zor olmayan bu tamponlar sayesinde hem şık bir görüntüye sahip olacaksınız hem de uzun vadedeki kapı kolu ve boya masraflarından kurtulacaksınız. Ne dersiniz değmez mi denemeye?

9) Kapaklarınızdaki menteşeleri frenli menteşe ile değiştirin :
Bu da direk dekorasyonla alakalı değil kusura bakmayın ama benim favori değişikliğim (hem kolay hem de çok gerekli) olduğu için buraya aldım. Ayrıca açık söylemek gerekirse 10 yolu tamamlamakta da zorlanıyorum bu sefer. 🙂

Malum kapaklarınızdaki menteşeler eskidir, çoğu açıp kaparken dahi zorlanır. Üstüne bir de kapakları kaparken çat diye çarpar, evi inletir. Artık yeni çıkan Marelli frenli menteşe ‘ler sayesinde kapaklarınız hem rahatça kapanacak hem de sessizce kapandığından mutfağa girdiğinizi kimse duymayacak.. 🙂 Aşağıda eski menteşenizi frenliyle değiştirmenin videosunu dahi koyuyorum daha ne yapayım, en kolay ve işlevli çözüm bu, herkes de yapabilir. Bence kesin değiştirin geçin derim. Not olarak vereyim, en kaliteli marka Marelli frenli menteşeler, üstten takma aparatlar falan da var ama uzun ömürlü olsun istiyorsanız o üründen satın alın. Piyasada ucuzları var, 3 ay çalışıyor sonra durmaya başlıyor. Kaş yapayım derken göz çıkarmayın yani.

     


10) Çekmeceleriniz ve dolaplarınız için aydınlatmalar kullanmak :

En güzelini ve kullanışlısını sona saklamışım. En taze ve yeni gelen ürünler bunlar çünkü, son anda aklıma geldi. En büyük derdim ne benim biliyor musunuz? Gece vakti bir anda susuyorum ama aynı zamanda uykumu da açmamam gerekiyor, o yüzden ışıkları açmadan işimi görmem gerekiyor. Ya da daha başka durumlar da oluyor, benim için geçerli olmasa da. 🙂 Bazı bayanlar ve erkekler diyetlerini çaktırmadan bozmak istiyorlar arada, dikkat çekmemenin en kolay yolu da ışıkları açmadan mutfakta işi görmek. Bu ürünlerle o sorun da çözülüyor. Hadi sizde hiçbiri yoksa bile mutfaklarda ışık her zaman yeterli olmuyor ve çekmecelerin içini görmekte sorun oluyor her zaman için. Bu ürünleri kullanarak hiçbir şey olmasa bu sorunu çözebilirsiniz.

Bu ürünlerin en güzel kısmı yapışkanlı olmaları ve elektriğe bağlantı gerektirmeyip pille çalışmaları, yani bu seçenekler arasında herkesin monte edebileceği en kolay ürün.

İlk ürün göreceli olarak daha ekonomik olan Marelli manyetik led ışıklandırma. Bu ürünü çekmece veya dolaplarınızın içine yapıştırabiliyorsunuz ve kapağı açtığınızda ışık yanıyor, kapandığındaysa ışık kapanıyor. Bir parçası dolapta bir parçasıysa kapakta oluyor, gerçekten çok kolay kullanımı.

İkinci ürünse çok daha komplike, şık ve kullanışlı : Marelli sensörlü led ışıklandırma3M bantları sayesinde yapıştırdığınız yerde yıllarca kalır. Bu ürünün en iyi özelliği üstündeki ışık sensörü sayesinde aydınlıkta ışık vermemesi ve her türlü alanda kullanılabilmesi. Diğeri gibi illaki dolap veya çekmece gibi kapaklı bir şeyin içine koymanıza gerek yok, çünkü bu sizi görünce direk olarak ışık veriyor. Koridora, dolabın altına buzdolabına vs her yere yapıştırabilir ve ışığı açmadan her türlü işinizi görebilirsiniz. Bence en süperi bu ürün. Özellikle gardırop içleri için mükemmel, ya kalktığınızda eşiniz uyanmamış oluyor ya da ışık yeterli olmadığı için dolaptaki tüm giysilerinizi tam olarak göremeyebiliyorsunuz. Halbuki bu ürün sizi görünce yandığı için ışık yeterli düzeye ulaşacak ve seçiminizi çok daha rahat yapabileceksiniz. Eşinizi uyandırmadan da bir şeyler giyip çıkabilirsiniz.
    Vallahi formdan düşmüşüm, işler de yoğundu böyle 5-6 günde ancak bitti bu yazı, o da daha öncekilerden destek almama rağmen. Yaratıcı bir halim kalmadı galiba arkadaşlar ya da boş zamanım azaldı sene sonuna doğru. İnşallah ikincisidir diyelim. Ama söz aklıma yeni fikirler geldi mi bakmıcam 10una 11ine ekleyeceğim sonradan. Neyse çok ağladım, yine de çok kötü bir yazı olmadı bence, aradan 2-3 tane faydalanacağınız bir şey çıkarsa ne mutlu bana.
   Haydi bakalım kolay gelsin, bu arada ürünleri yakından incelemekfiyatlarını görmeksatın almak vs. isterseniz çekinmeyin basın gitsin resimlerin üstüne..
    Haydi güzel ve kullanışlı evlerle kalın…
    Öner TÜRKSEVER
Reklamlar

Kapı tamponu (kapı durdurucu, kapı stopperi / stoperi) modelleri nelerdir ve en iyisi hangisidir?

Kapı tamponu (kapı durdurucu, kapı stopperi / stoperi) modelleri nelerdir ve en iyisi hangisidir?

Evet, yeni bir konu yeni bir şans. Ne şansıysa öyle geldi öyle bir giriş yapayım dedim, pek alakalı olmadı sanırsam ki pek verimli bir yazı olmayacak. Zaten bu konu da çoğu kişinin ilgi alanına girmiyor açıkçası. Deneyimlerimden bildiğim kadarıyla aslında son derece önemli olan bu konu arada kaynayıp duruyor ve en dandiğinden 8 tipi lastik tampon alıp geçiliyor.

Niye önemli diyeceksiniz? Şöyle ki, çoğunlukla boya yaptırmaya bir dünya boya harcıyorsunuz, eğer eviniz kendinizinse kapı kolunu da düzgün bir şey alıp iyi bir para veriyorsunuz (bu arada kapı kolu deyince aklıma gelen en iyi firma olan Doğanlar Kapı Kolları‘ na selamı bir borç bilirim, adamlar inanılmaz kaliteli ürün satıyorlar ki konumuz değil niye girdiysem bilemedim.) ; ama kapı tamponu kullanmadığınız için de kapı kolları duvara çarptığından mütevellit hem boyalarınız bozuluyor hem de kapı kollarınız. Yazık değil mi üç kuruşluk şeyi kullanmadığınız için bir dünya zarar etmeye?

Sebebini dedik, bir de not vereyim size; kapılarınızı yaptırırken veya hazır mobilyacı size gelirken montaja bu ürünleri de satın alın ve onlara taktırın.Takması zor değil ama sonra sallayıp durursunuz, iş işten geçtikten sonra da zaten takmayın artık.

Neyse çeşitlerine geçelim daha da uzatmadan. Aslında 3 şansınız var : Ya duvara (veya kapıya) takılan modelleri kullanırsınız, ya yere takılan modelleri kullanırsınız, ya da kola takılan 8 tipi tamponu kullanırsınız. Açalım :

1) Duvara ve/veya kapıya takılan modeller :

a) Sac kapı tamponu :

Evet en dandik modelle başladım, görüntüsünü de sevmem işlevini deama millet ucuz olsun diye alıyor yapacak bir şey yok. Bunu duvarda alt taraftaki süpürgeliğe takabilirsiniz, ya da kapıya takacaksanız da kapının en üst köşesine takın ki çoluk çocuk aşağıda bunu görünce üstüne binip kapıda sallanmasın. Zaten yeni kapılar dandik allah muhafaza iner aşağı valla. Bunlar pas da tutar, basit de durur. Hiç mi iyi yanı yoktur? Vardır, montajı çok kolaydır iki vidaya bakar.

b) Duvara takılan şeffaf tampon :

Bu da yeni çıktı, fena değil aslında. Duvara tam kapı kolunun çarptığı yere vidalanıyor. Şeffaf olması büyük avantaj, çok göze batmıyor. Ama görünmez de değil açıkçası, duvarın ortasındaki görüntüsü sizi bozmazsa kullanabilirsiniz. Duvara takıldığı için montajı diğerlerinden biraz daha zordur, çünkü dübel matkap vs. ister, aklınızda olsun.

 
 

c) Mıknatıslı kapı tutucu :

İşte en favori ürünüm ve açıkçası kapı tamponu alacak herkese direk bunu veriyorumİnanılmaz bir ürün. Niye diyeceksiniz, onu da maddeleyim kolay anlaşılsın :

* Tabi ki diğerleri gibi kapının duvara çarpmasını önlüyor bu da.

* Ama en önemli özelliği kapıyı tutması. Hani kapılarınız rüzgarda, cereyan yapınca çarpıyor ya, siz de kapıyı tutsun diye altına abuk subuk şeyler sıkıştırıyorsunuz ya? İşte bu üründe bunlara hiç gerek kalmıyor. Mıknatısla kapıya yapışık olarak kaldığı için rüzgarda kapının çarpması mümkün olmuyor ve bir ürünle iki ürünlük iş yapmış oluyorsunuz.

* Diğer önemli özelliği inox rengi ve paslanmaz hammaddesi. Yani kapı kollarınızla da uyumlu (malum şimdiki kapı kollarının tümünde inox rengi oluyor) ve bozulma ihtimali çok az. Hem şık hem dayanıklı diyebiliriz kısacası.

* Son olarak çok farkedilmiyor ama benim çok işime yarayan diğer özelliği de kapılar duvara yapışık kaldığı için evin kullanım alanı çok daha fazla artıyor. Malum normalde kapılar yarıya kadar açık kalıyor ve geçişi engelliyor. Halbuki bu ürün sayesinde kapılar sonuna kadar açık, istediğiniz gibi girin çıkın.

Neyse sonuç olarak kapı tamponu+kapı tutucu olup da vida yerleri dahi görünmeyen ve kollarınızla uyum içerisinde çok şık duran bu ürün her eve lazım. Montajı da çok kolay. Hatta ben size bununla ilgili de video koyayım bu da size kıyağım olsun. Uzun kısmını süpürgeliğe karşılığını da kapıya takarsanız, yukarıda bahsettiğim çocukların üstüne basıp sallanması sorunuyla karşılaşmazsınız. Bu arada bu ürün 2 türlü de kullanılabiliyor, genel kullanımı yatay olmasına rağmen uzun kısmı yere takarak süpürgeliğe takmanın uygun olmadığı yerlerde yere de takabiliyorsunuz. Ne diyimmultifonksiyonellik ürünün yapısında var.. 🙂

Duvara takılan modeller bunlar. Sıra geldi iki numaraya :

2) Yere takılan kapı tamponları :

Yer tamponları çoğu kişiyi korkutuyor nedense, yok yeri delmek istemiyorum diye. Ama bence pek alakası yok, gayet şık duruyorlar ve kullanışlı oluyorlar. Yer tamponlarının güzelliği kapınızın çarptığı şey ne olursa olsun bunu doğru açıyla kullanırsanız kesin çözüm olurlar. Kapıya takılan modelleri sırf kapı duvara çarparsa kullanabiliyorsunuz. Halbuki mesela bizim çelik kapı sonuna kadar açılmadığı için yer tamponu ile durduruluyor. Banyoda da çamaşır makinesine çarpmasın diye yine yer tamponu kullanılmış. Dolaba çarpanlar, duvarın tamamına değil kolona çarpanlar vs. gibi çok sorun oluyor ve bunlarda yer tamponundan başka çareniz yok. Çeşitlerine geçelim o zaman.

a) Klasik yer tamponları :

3 model söyleyebilirim bu konuda.

Demir olan : Pas yapar gider, kaplaması kötüdür, ama ucuzdur.

* Şeffaf olan : Görüntüsü fena değil, fiyatı uygun, ama sağlamlığı henüz test edilecek kadar uzun süredir piyasada değil.

* Inox kaplama olan : Alüminyumdan olduğu için paslanmaz, şeffaf lastiğiyle ve inox kaplamasıyla çok şık durur, fiyatı da çok pahalı değildir. Bunların arasında bence en iyisi bu.

b) Çan tipi inox mıknatıslı kapı tutucu :

Bu da yukarıda bahsettiğim süper mıknatıslı kapı tamponu modelinin yeni versiyonu Yukarıda bahsettiğim tüm özellikler bu ürün için de geçerli, hem kapınızı korur hem de tutar ve cereyanda çarpmasını önler vs. vs. Yeniden yazmaya gerek yok hepsini.

Bu ürünün ekstra olan özelliği ne? En önemlisi şekli ve görünümü. Gerçekten de yerde çok şık duruyor, çana benzeyen şekliyle. Evinize her gelen bunun ne olduğunu anlamaya çalışacak, çünkü Türkiye’ye ilk defa geldi ve henüz çoğu kişinin bu üründen haberi dahi yok. Benzersiz bu ürünle hem misafirlerinizi şaşırtacak hem de duvar&kapınızı koruyacaksınız. Ha bu arada bunun mıknatıs alanı daha büyük olduğu için mıknatısı gerçekten kuvvetli. Yani çok şiddetli cereyan yapan bir evde dahi otursanız kapınızı bırakmaz.

Çok da söylememe gerek yok elbetteki yer tamponu kullanacaksanız da bu ürünü tavsiye ediyorum, gerçekten çok iyi ve kullanışlı. Alın bana duacı olursunuz.

 
 
 
 

3) Kapı koluna takılan 8 tipi lastik :

Ya yazmıcaktım bunu, hiç kaale bile almadığım bir ürün ama hem ucuz hem takması kolay diye bir sürü insan bunu tercih ediyor. Şaşıp kalıyorum gerçekten, büyük kapı kolu modellerine uymaz bir kere, uysa da zamanla yan döner duvara çarpmama görevini yapmaz. Bir dünya para verip ergonomik ve şık bir kapı kolu alırsınız. Sonra bu dandik tamponla önce görünümünü mahvediyorsunuz, sonra da kolun tam ortasında durduğu için kapı kolunu açamıyorsunuz rahat rahat. Ee o zaman niye ergonomik ve şık bir kapı kolu alıyorsunuz?

Evet buraya kadar sabreden sevgili okuyucular, sanırım size yeterince tüm modelleri açıkladım. Seçim size ait, ama sen hangisini seçerdin derseniz bençan tipi mıknatıslı kapı tutucuyu kullanıyorum. İnanılmaz kullanışlı ve şık.İki numarada da uzun tip mıknatıslı kapı tutucu var tabi ki. Biraz fazla övdüm mıknatıslı tamponları ama kullanınca anlayacaksınız niye olduğunu. En almamanız gereken ürün de en son yazdığım 8 tipi tampon. Yazıktır, hiç kullanmayın daha iyi, koyverin gitsin. Nasılsa zamanla duvarlarınızı boyayacak ve kapı kollarınızı değiştireceksiniz… (ironi yapıyorum son iki cümleyi değerlendirmeye almayın yani)

Bence kesin herkes kapı tamponu kullanmalı, çünkü Türkiye’de kapıların%90 ı duvara doğru açılıyor ve dolayısıyla da çarpıyor. Takması da çok zor değil bunları, üşenmeyin satın alın ve hemen takın. Bu modelleri ve fiyatlarını yakından görmek istiyorsanız linki de veriyorum, tıklayın bakın...

Öner TÜRKSEVER

Marelli mıknatıslı kapı tutucu (kapı tamponu) otellerin önemli bir sorununu çözdü..

                              Marelli mıknatıslı kapı tutucu (kapı tamponu) otellerin önemli bir sorununu çözdü..
 
                İlk defa Azim HIRDAVAT firması tarafından Türkiye’ye getirilen Mıknatıslı kapı tutucu hem oteller hem de evler için bir çok önemli soruna çözüm oldu. Şu anda tam olarak tanınmayan bu ürünü neden kullanmanız gerektiği ile ilgili bir bilgilendirme yapmak istiyorum bu yazımda.
 
 
                Mıknatıslı kapı tutucu çift taraflı kullanım kolaylığı sağlamaktadır. Hem kapı tamponu görevini görmektedir hem de kapı tutucu görevini görmektedir. Kapı tamponu olarak kapının duvara çarpmasını ve hem duvara hem de kapı koluna gelecek olan zararları önlemektedir; kapı tutucu olarak ise kapının duvara yapışık kalmasını sağlamakta ve cereyanda kapının çarpmasını önlemektedir.
 
 
                “Oteller niye bu ürünü kullansın ki?” diyebilirsiniz. Maddelerle açıklayayım ki daha anlaşılır olsun :
 
·         Otel kapılarında genellikle topuzlu kilit veya elektronik kapı kilidi kullanılmaktadır. Topuzlu kilidin arkasında bulunan düğme kapı duvara çarptığında içeri girebilir ve istenmediği anlarda kapıyı kilitleyebilir. Ayrıca elektronik kapı kilitleri de duvara çarpınca kolaylıkla zarar görebilir hassas oldukları için. Bu sebepler kesinlikle kapılarında kapı tamponu kullanmak zorundadırlar.
·         Bu ihtiyacın yanı sıra otellerin önemli bir ihtiyacı da güvenliktir. Hizmetli içeride odayı temizlerken kapının açık durması özellikle istenmektedir. Kapının temizlik sırasında açık durmasını sağlamak için de Mıknatıslı Kapı Tutucu çok iyi bir seçimdir. Kapıyı duvara yapıştırırsınız ve hizmetli içeride temizliğini yaparken herkes onu rahatlıkla görebilir.
·         Son olarak otellerin önemli bir sorunu da servis arabasının odaya girerken kapının yarıda durmasından dolayı kapıya çarpabilmesi ve kapıya zarar vermesidir. Fakat mıknatıslı kapı tamponunu kullanıldığı takdirde kapı sonuna kadar açılıp duvara yapışacak, geçiş alanı artacağından ötürü de servis arabası rahatlıkla geçebilecektir.
Bu kadar uygun bir fiyatla otellerin bu kadar ihtiyacını görebilmek gerçekten önemli bir fırsat, tabi ki yeni bir ürün olduğu için çoğu otelin bundan haberi yok, ama kullananlar çok memnun.
 
 
           Sadece oteller değil evler için de son derece kullanışlı olan bu ürün halihazırda birçok evde zaten kullanılmaktadır. Evler için de şu şekilde sıralayabiliriz faydalarını :
 
·         Kapı kolları duvara her çarptığında hem duvarı zedeler hem de kapı kolunu bozar. Mıknatıslı kapı tamponu bunu engeller.
·         Mıknatıslı kapı tutucu kapının duvara yapışık durmasını sağlayarak pencerelerin açıldığı durumlarda oluşan cereyanda kapıların çarpmasını engelleyerek kapıda oluşacak zararları önler ve gürültüyü engeller.
·         Kapı duvara yapışık olarak duracağı için yarıda kalan kapıların aksine geçiş ve kullanım alanlarını arttırır. Bu sayede size çok daha geniş bir kullanım alanı yaratır.
·         Kapılar yarıda kaldığı ve kendiliğinden kapandığı için çocuklar ve bebeklerin başlarını kapıya çarpmaları, kapanan kapıların arasında parmaklarının ezilmesi son derece yaygın bir durumdur. Mıknatıslı kapı tamponu sayesinde kapılar bu şekilde kapanmayacağı ve yarıda kalmayacağı için çocuklarınız için de güvenlik sağlamaktadır.
·         Saten ve sarı renkte olanları bulunan mıknatıslı kapı tutucu kapı kollarınızla da uyumlu olduğu için son derece şık bir görüntü sunmaktadır. 
·         Ayrıca diğer tamponların aksine vida delikleri gözükmemektedir ve bu da görüntüsünü güzelleştirmektedir.
·         3 farklı şekilde kullanım imkanı sunarak tüm odalarda kullanılabilme şansını vermektedir.
Sonuç olarak tüm kapılarınızda kesinlikle kullanmanız gereken önerdiğim bir üründür Marelli mıknatıslı kapı tamponu. Bu kadar uygun bir fiyata bu kadar çok sorunu çözen bir ürün önemli bir fırsattır. Bu ürünü uygun fiyatlarla www.hirdavatfirsati.com online hırdavat satış mağazasında bulabilirsiniz.
 
Öner TÜRKSEVER