Evinizin Güvenliğini çok uygun fiyatlarla kendi başınıza nasıl arttırırsınız?

               EVİNİZİN GÜVENLİĞİNİ ÇOK UYGUN FİYATLARLA KENDİ BAŞINIZA NASIL ARTTIRIRSINIZ?
 
                Herkesin en çok önem vermesi gereken konu güvenliktir ve bunu en önemli olduğu mekan da oturduğunuz evdir dolayısıyla. Siz evde yokken gelen hırsızlar mala zarar verir, ama Allah korusun siz evdeyken karşılaşabileceğiniz hırsızlar çok daha kötüsüne sebep olabilir. O yüzden bence herkesin ilk yapması gereken şey evini nasıl daha güvenli hale getirebileceğini düşünmektir.
 
                Ben burada bunun birkaç yolundan bahsedeceğim, ama sadece uygun fiyata ve kendi başınıza yapabileceklerinize değineceğim. Yoksa dışarılara demir parmaklıklar çektirmeyi, demir kapılar yaptırmayı, pahalı alarm sistemleri yaptırmayı zaten herkes biliyor. Fakat herkesin bunlara bütçesi, zamanı vs yetmeyebilir. Bence bu konularda hemen aksiyon alınmalı başlangıç aşamasında ve sonradan bu pahalı sistemlere gerekirse yavaş yavaş geçilmeli. Yoksa pahalı olan bu sistemleri sürekli erteliyoruz ve sürekli risk altında yaşıyoruz. Hem de alınan risk verilmeyen paraya oranla çok fazla.
 
 
          Özellikle ilk defa eve giriyorsanız zaten kesinlikle değiştirin. Anahtarınızı kaybettiyseniz değiştirin. Temizlikçinize, güvenlikçinize, kapıcınıza vs. anahtar verdiyseniz kesinlikle değiştirin. Bence kimseye bu konuda güvenmeyin ve bir şey yapmaz demeyin, çünkü örneklerle sabittir ki yapıyorlar. En az beklediğiniz insan yıllar sonra bile o anahtardan çıkarttığı kopya ile evinize girebilir. Kimse bu konuya yeterince ciddi yaklaşmıyor. Ucuz bir barelden bile alsanız 1 tane alın yedekte dursun, istemediğiniz bir durum olduğunda (sevgilinizden de ayrılabilirsiniz bu arada) hemen değiştirin kapınızın barelini kafanız rahat olsun.
 
           Bu durumlar olmadığı takdirde de kapınızı daha güvenli hale getirmek için de bareli değiştirmek çok kolay ve iyi bir yöntemdir. 2 tane yeni çıkan Kale’nin bareli bu konuda çok başarılı. Bunlar;
 
            Kale tuzaklı sistem barel : Fazla uzatmayayım daha önceki yazılarımda bulabilirsiniz bu barelle ilgili bilgiyi. Kısaca geçeyim, hırsızların evlere girmek için kullandığı en yaygın method bareli dışarıdan kırıp kendi barelini sokarak kapıyı açmaktır. Bu barelin ön tarafı kopmasına rağmen içeride kalan parça sayesinde hırsızların kendi barelini sokmasını önlemektedir. Üstelik siz de sonradan kendi anahtarınızla kapıyı açıp girebileceğiniz için çilingire 50,00 tl kapı açma parası ödemek zorunda da kalmazsınız.
 
 
              Kale YGS yüksek güvenlikli barel : Bu barel fiyat olarak biraz yüksektir ama maximum güvenliği sağlar size. 2 türlü güvencesi vardır; alt tarafında ekstra çelik takviyesi bulunduğu için yukarıda bahsettiğim hırsızlık methodunu engeller, ikinci hırsızlık methodu olan maymuncuk yoluyla açmayı da engelleyen sistemi içerir. Biri bu bareli açmaya çalıştığı zaman sistemini bozar barel ve açılmaz.
 
 
          Kale alarmlı tuzaklı barel : Kale’nin Dünya’da bir ilk olan alarmlı barelini duymuşsunuzdur belki. Duymadıysanız da ben bahsedeyim kısaca. Diğer barellerden montaj olarak hiçbir farkı yoktur. Bu da tuzaklı bareldir, yukarıda bahsettiğim Kale tuzaklı barel gibi yani. Bunun güzelliği barelin uç kısmı kırılınca 80 desibel gücünde bir alarm çalmasıdır. Neye yarar, zaten tuzaklı açılmaz dememiş miydin diyebilirsiniz burada. Şöyle bir durum var, bazı kapılarda gömme tas kullanılıyor veya dandik kilit kullanılıyor. O kapılarda tuzaklı barel kırıldıktan sonra dahi kalan kısmı kırmak için uğraşınca hırsızlaramaçlarına ulaşabiliyorlar. Ama bu barel sayesinde alarm çalınca hırsızdaha fazla uğraşamıyor ve kaçıyor. Öyle bir güzelliği var yani ürünün, fiyatı yüksek gelmezse bence kesin alın.

 
 
 

Kale tüpten şifreli barel : İşte en son çıkan ve en pahalı barel.Anahtarı kopyalanamıyor, en önemli özelliği bu. Ayrıca hırsızlarınmaymuncukla bu ürünü açması da mümkün değil, piyasadaki ürünlerin aksine 3 taraflı şifre sistemi kullanıldığı için. İçinden 5 anahtar çıkıyor ve alt tarafındaki çelik parça sayesinde kırılmaya karşı da güçlendirilmişdurumda. Yok yok yani, paranız varsa bu ürünü de kesinlikle tavsiye ederim.

 
 
 
 
 
           Bu da son derece basit bir işlemdir. Üstten takacağınız bir emniyet kelepçesi ile içerideyken daha rahat uyuyabilirsiniz. Tabi çelik kapıcıların taktığı dandik olanlardan bahsetmiyorum, emniyet kelepçeleri arasında en sağlamı Marelli markalı emniyet kelepçeleridir. Bundan alırsanız hırsızların bunları kırması gibi sorunlarla karşılaşmazsınız. Yalnız burada bir tavsiyem olacak, kasa ile kapınızın arasında yükseklik farkı olmamasına dikkat edin. Eğer yükseklik farkı olursa emniyet kelepçesi tabanı gerekir ve normal kelepçeleri takamazsınız.
 
 
 
           Çelik rozet zaten yeni yapılan çelik kapılarda standart oldu. Ama eski kapılarda bulunmuyor. Bu çelik rozet barele dışarıdan müdahalede bulunulmasını engellemek amacıyla kullanılıyor. Normal yale kapağa oranla çok daha güvenlidir, tabi hırsızlar bunları da bertaraf etmenin yollarını buluyorlar ama en azından işlerini zorlaştırırsınız. Bu ürünü takabilmek için kapınızda ve kilidinizde 2 delik olması gerekir (çelik rozet vidalarının geçmesi için, üstten vidalı değildir çünkü çelik rozetler). Kale 2000 tipi kilitlerde hali hazırda bu delik olur, ki kapınız eskiyse bu kilidin bulunma olasılığı fazladır. Siz yine de bir kontrol edin kilidinizi. Bu kilit varsa yapmanız gereken tek şey çelik rozetin deliklerine denk gelecek şekilde kapıda 2 tane delik açmaktır. Göründüğü kadar zor bir işlem değildir, eliniz matkap tutuyorsa rahatlıkla yapabilirsiniz. Ama çilingire giderseniz 40,00 tl den başlarlar kapıyı açmaya.
 
 
 
           Alüminyum kapılarınız ve pencereleriniz hırsızlara karşı evinizin en zayıf noktasıdır. Genelde çok dandik malzeme kullanırlar bunları satanlar ve dışarıdan bir tornavida ile bunları rahatlıkla açabilir herkes. Bunu zorlaştırmak için yapmanız gereken en kolay şey Pencere güvenlik mandalı satın almak ve üstten bunları bağlamaktır. Evdeki tüm pencerelere ve kapılara bunları kesin uygulayın bence. Hatta kritik yerlere ve kapılara 2 ya da 3 tane takarsanız çok iyi olur. Çok büyük maliyetlere katlanmadan çok önemli bir güvenlik açığını kapatmış olursunuz.
 
 
 
           Yenilerden bir çelik kapınız varsa üstünde muhtemelen Kale monoblok tipi  çelik kapı kilidi vardır. Bu kilitleri yerinden çıkararak Kale kancalı monoblok çelik kapı kilidi ve Kale döner sürgülü çelik kapı kilidi kullanabilirsiniz. Aynı şekilde üst tarafta Kale plus tipi çelik kapı emniyet kilidi bulunmaktadır, onları da Kale kancalı plus çelik kapı emniyet kilidi ve Kale döner sürgülü plus çelik kapı emniyet kilidi ile rahatlıkla değiştirebilirsiniz. Bunların sadece karşılık kısımlarında ufak oynamalar yaparak bu kilitleri değiştirebilirsiniz, diğer tüm ölçüleri birbirleriyle aynıdır. Bu yeni kilitler kapıya daha iyi tutunduğu için hırsızların levye veya benzeri bir araçla kapıyı açmaları imkansıza yakındır.
 
 
6)      Evinize kasa alın :
 
           Kasa almak hırsızların eve girmesini önleyen bir sistem değil, malınızı korumanızı sağlayan bir önlemdir. Hepimizin evimizde hizmetliler çalışıyor ve evi onlara emanet edip gidiyoruz. Değerli eşyalarınızı çalıp kaçsalar kimsenin bir şey diyebileceği bir durum yok. Bence alın bir kasa koyun dolabınızın gizli bir yerine, en azından aklınız rahat olsun. Değerli eşyalarınızı saklayacağınız bir yeriniz olur. Artık çok pahalı da değil bu kasalar herkesin alabileceği düzeyde fiyatları var. Yapmazlar demeyin siz işinizi sağlama bağlayın.
 
 
 
7) Yale kablosuz alarm sistemini kurun :

Tüm bunlar evinizi daha güvenli hale getirir, fakat bunlarıdesteklemenin en iyi yolu bir alarm sistemidir. Peki niye Yale kablosuz alarm sistemini tercih etmelisiniz? :

3 numara tanımlayabiliyorsunuz ve alarmın çalması halinde sırayla bu 3 numarayı arıyor ki çok önemli bir özellik bu. Yoksa alarm çalar çalar durur, sizin ruhunuz duymaz.

Kablosuzdur ve evinize bir dünya kablo çekmenize gerek kalmaz.

* Yale güvencesiyle satıldığı için çok kalitelidir. Ayrıca kapınızın üzerinde ve balkonunuzun dış kısmında olan yale amblemli sirenhırsızları kaçırmak için yeterlidir.

* Kablosuz olduğu için montajını kendi başınıza yapabilirsiniz.

 
            Evinizin dışarı açılan tüm noktalarını bu şekilde daha güvenli hale getirebilirsiniz. Bunların maliyetleri çok fazla değildir ve siz rahatlıkla kendi başınıza bunları yapabilirsiniz. Unutmayın ertelediğimiz bu güvenlik önlemleri bize çok daha ağır olarak geri dönebilir, aman diyeyim. Bu ürünlerin tümünü evden çıkmanıza bile gerek kalmadan www.hirdavatfirsati.com online satış mağazasından en uygun fiyatlarla alabilirsiniz. Evinize 2-3 günde gelir ve hemen uygulamaya geçersiniz. Daha fazla beklemeyin, harekete geçin..
 
Güvenli günler dilerim,
 
Öner TÜRKSEVER
Reklamlar

EVLERDE VE OTELLERDE KULLANILAN DİGİTAL ŞİFRELİ KASALAR KULLANIŞLI VE GÜVENLİ MİDİR?

        EVLERDE VE OTELLERDE KULLANILAN DİGİTAL ŞİFRELİ KASALAR KULLANIŞLI VE GÜVENLİ MİDİR?
 
                Filmlerden gördüğümüz kadarıyla eskiden kasa kullanımı oldukça yaygındı, hani tabloların arkasında olurdu genelde, tabi bir de şirketlerdeki koca koca kasalar vardı. Sanırım artık bankaların devreye girmesi ile kasa kullanımı oldukça azaldı. Herhalde bu sebeple tablo kullanımı da azaldı. J
 
                Bence günümüzde kasa kullanımı eskisinden çok daha büyük bir gereklilik, tabi ilk bakışta saçma gelen bu fikir yazının sonlarına doğru kasa almak için harekete geçmenizle sonuçlanabilir. Benim bahsettiğim eskiler gibi kocaman, taşınmaz, pahalı kasalar değil; otellerde gördüğünüz gibi şifreli daha ufak ve daha ekonomik ev tipi kasalar.
              
 
                Artık genç kızlarımızın çalışma hayatına girmesi ve artan hayat standartlarıyla birlikte herkesin evine haftada bir, iki, üç… vs gelen temizlikçileri, çocuklarına bakan yatılı ve yatısız dadıları oluyor. Tabi ben yazımı okuyan kitleden bahsediyorum. Hem çalışıp hem de bu işlere yetişmek gerçekten zor, yanlış anlamayın bence de bir gereklilik artık bu sektör. Neyse bu hizmetlilerimizin çoğu özünde çok iyi insanlar da olsalar, bence “tedbir kuldan takdir Allah’tan” deyip evinizdeki değerli eşyaları ortalarda bırakmamanız çok daha mantıklı bir hareket olur. İşte bu ufak kasalar burada devreye giriyor. Evinizin veya dolabınızın gizli bir yerine monte ettireceğiniz bu kasalar ile takılarınızı, paralarınızı, bilgisayarınızı vs. daha rahat bir şekilde koruyabilir ve kimsenin kafasını karıştırmamış olursunuz.
 
                Sırf siz yokken evinizde çalışan kişiler değil tabi ki, Allah korusun evinize girecek olan hırsızların da iyice monte edilmiş bu kasaları açması ve çalması da oldukça zordur. En azından işlerini oldukça zorlaştırmış olursunuz.
 
                Son olarak takılarınızın vs. hepsinin toplu halde durması da “eyvah yüzüğümü bulamıyorum, nereye koymuştum acaba” psikozundan da sizi korur. Erkeklere sesleniyorum, alın rahatlayın. J
 
                Sonuç olarak benim oldukça işime yarıyor, ya da en azından gönlümü rahatlatıyor, bence düşünebilirsiniz. Kale Kilit bu kasalar için 3-4 farklı çeşit çıkarmış durumda. Evinizden çıkıp kasa aramanıza da gerek yok, çok uygun fiyatlarla www.hirdavatfirsati.com online satış mağazasında satılıyor bu kasalar. Özellikle siyah digital olanı çok şık..
 
Güvenli günler dilerim… J
 
Öner TÜRKSEVER