Kalkan kapaklar için en iyi ve en şık gazlı piston (amortisör) hangisidir? Marelli gazlı piston hem uygun fiyatlı hem de kaliteli…

Kalkan kapaklar için en iyi ve en şık gazlı piston (amortisör) hangisidir? Marelli gazlı piston hem uygun fiyatlı hem de kaliteli…

              Evet bu minvalde bir yazıyı uzun zaman önce yazmıştım, fakat artık her şey o kadar hızlı değişiyor ki benim de yazılarımı yenilemem ve güncellemem gerekiyor. Eski yazımı güncelleyene kadar yenisini yazayım dedim.

               Çok detaya girmek istemiyorum, kesinlikle piyasadaki en iyi gazlı piston markası tartışmasız Marelli Gazlı Piston. Niyesine kısaca gireyim, genel olarak gazlı pistonların sakıncaları nelerdir? :

1)      Menteşeyi ve kapağı zorladığı için bir süre sonra menteşelerividalarından çıkarabilir

2)      Yukarı doğru çok hızlı açılarak tak diye ses çıkarır

3)      Bir süre sonra gazı kaçar ve bozulur

Marelli gazlı piston piyasada yağ ile çalışan tek gazlı pistondur. Yağ ile çalışması ne işe yarar? Yağ ile çalıştığı için kapağı yukarı doğru tak diye hızlı bir şekilde savurmaz. Yani kapağı yukarı yavaş yavaş açar. Böyle menteşelerinizin ve kapağınızın uzun vadede zarar görmesini engeller.

 

Ayrıca özel iç mekanizması sayesinde gaz kaçmasına ve bozulmasına karşı çok daha emniyetlidir.

Evet kaliteli olduğu konusunda hem fikiriz, bir de üzerine yeni versiyon Marelli gazlı pistonların iki iyi özelliği daha var :

1)      Artık beyaz renkli : Malumunuz artık kapaklarınız hep beyaz renkli kasaya ve bazen de kapağa sahip oluyor. Eski gri renkli gazlı pistonlar bunlarda kötü bir görüntüye sebep oluyorlardı, fakat şimdi yeni Marelli gazlı piston beyaz rengiyle çok şık bir duruşa sahip ve kapaklarınızla uyum içinde.

 

2)      Kapağa monte başlıkları değişti : Eskiden pistonu takmak ve çıkarmak çok zordu, tornavidayla zorlamak falan gerekiyordu. Fakat yeni Marelli gazlı pistonlarda başlığın üzerindeki kapağı çıkartınca pistonu da oradan rahatlıkla sökebiliyorsunuz. Hem mobilyacılar için , hem de pistonunu değiştirmek isteyen son tüketiciler için çok büyük bir kolaylık.

  

Evet standart Marelli gazlı piston diğerlerinden gerçekten çok daha üstün. Diğer ucuz pistonlarla aralarında fiyat farkı var ama 3-4 tl lik fiyat farkı için diğerlerini alan mobilyacılardan lütfen uzak durun. Bir mutfakta maximum 10 adet piston olsa totalde 30 tl fark eder, eğer bunu hesaplıyorsa o mobilyacı zaten doğru düzgün iş de yapmıyordur. Ben zaten görüyorumnerede iyi mobilyacı var, sürekli işi olan, bu şekilde hesap yapmayan ve başını ağrıtmayacak bu tip ürünleri alıyor.

               Neyse her koyun kendi bacağından asılır, ben burada ne kadar anlatsam her mobilyacı aynı kafada devam eder, yapısı odur çünkü. Ama bu yazıyı okuyacak adam da zaten benim kafadadır. Bu arada bu şıklık bana yetmez daha da güzel olsun diyenler varsayeni gelen Marelli PREMİUM gazlı pistonu alacak. Kapaklı olan bu model kapağınızda inanılmaz şık duruyor. O da normal Marelli gazlı piston gibi yağ ile çalışıyor, fakat kapağınıza kesinlikle değer katıyor. Mobilyacıysanız bir deneyin derim ben, farkı göreceksiniz. Üstelik diğeriyle arasında büyük bir fiyat farkı da bulunmuyor.

  

               Son olarak Marelli gazlı pistonun duraklı ve düşer tipleri de var. Çeşitlerinde yok yok yani. Duraklı olan bence çok iyi, nasıl mı?

1)      Kapağınızı yukarı doğru açarken her aşamada duruyor, tıpkı çok pahalı kalkar kapak mekanizmaları gibi

2)      Bir de üzerine kapağınızda frenli menteşe kullandığınızda kapağınız sonda kendini yavaşça kapatıyor. Ki bu gazlı pistonların en büyük zaafıdır, hangisi olursa olsun kapağı kapatırken çarpar ürün. Duraklı gazlı piston sayesinde bu sorundan kurtulabiliyorsunuz.

Aslında bence bu ürün kesinlikle her kapakta kullanılmalı, süper bir sistem. Ama tek sakıncası kapak ağırlığı doğru olmazsa normal gazlı piston gibi kullanılıyor. 2-3 farklı güçte olanı var çünkü. Açıkçası biraz deneme yanılma methodu gerekebilir bunun için. Mobilyacılar için aslında çok sorun değil, 3 çeşidinden de alıp deneyebilirler, doğru ürünü kullanabilirler. Ama son tüketiciler için biraz sıkıntı işte. Bir de ürün diğer pistonlar gibi değil, aşağı doğru takılıyor.

Marelli düşer gazlı piston da aşağıya doğru açılan kapaklarda kullanılabiliyor. Çamaşır sepetleri vs gibi kapaklar için çok uygun. Dandik bar makasları çok kötü görünüyor ve kullanımı da zor. O kapaklarda kesinlikle tavsiye ederim.

 

               Evet aslında konu çok uzar da özellikle duraklı gazlı piston başlı başına bir yazı konusu, fakat bence ana hatlarını anlamışsınızdır konunun. Kalkan kapaklar için en ekonomik ve iyi çözüm Marelli gazlı piston çeşitleri. Daha ucuzu da var, daha pahalısı da var ama fiyat-kalite dengesinin en üst noktası bence Marelli gazlı piston. Senin tavsiyen ne derseniz bütçeye göre :

               Marelli DURAKLI gazlı piston – Marelli PREMİUM gazlı piston – Marelli gazlı piston şeklinde sıralayabilirim. Bütçeniz daha da düşükse bari Serio gazlı pistonu alan ucuz pistonlar arasında en iyisi o marka. Bunu da belirtip yazımı sonlandırıyorum, görüşmek üzere sevgili okurlarım.

  

 

 

               Öner TÜRKSEVER

Reklamlar

En kaliteli fil çıt çıt hangisidir? En iyi bas aç (bas çek) mekanizması hangisidir?

En kaliteli fil çıt çıt hangisidir? En iyi bas aç mekanizması hangisidir?

Bu biraz niş bir konu, herkesi ilgilendirmez ama herhalde google da falan arattınız fil çıt çıt diye de o yüzden yolunuz buralara düştü. Yani kendimi kötü hissetmeyeyim niye bunu yazıyorum , kim okuyacak diye. Zaten çok uzatmayacağım bu sefer.

Fil çıt çıt dediğimiz nedir? Çıt çıt işte adı üstünde, kapağı , kapıyı vs. tutmaya yarıyor. Bir parçası kapağa, diğer parçası iskelete bağlanıyor. Kapağı ittirince kendini salıyor ve kapak açılıyor.

Neyse ya anlatmaya çalışınca daha zor oldu, ben alta bir video koyarım siz oradan ana fikri kaparsınız.

Bu üründe sorun şudur ki, normalde karşılığı plastik oluyor. Genelde de kapağı ittirmeyi unutuyor kullanıcılar veya misafirleri kapağı açmak için çekiyorlar kendilerine doğru. Ne oluyor bu sefer, plastik olan bu karşılık kırılıyor hemen. Ürünün kabahati yok aslında, çünkü hangi materyali o güçle çekseniz kırılır doğal olarak.

 

                Marelli fil çıt çıt bu konuyu şu şekilde çözmüş, o plastik parçanın tutan kısmını yaylı olarak yapmış. Ne oluyor yani? Kapağı çekseniz dahi yay geri gidiyor ve diğer parçayı salıyor. Bu da kapağı tutan parçanın kopmasını önlüyor.

 

 

Evet sonucu anlamışsınızdır, bence bu üründe olmazsa olmaz bir özelliği bu ve Marelli kalitesiyle çözülmüş yine. Diğerlerini zaten kullanmayın çünkü kısa sürede kırılıyorlar, tecrübeyle sabittir. Ürünlerle ilgili fiyat bilgisi ve detaylı inceleme isterseniz resimlerin üzerine basabilirsiniz, o sizi yönlendirir.

Bu arada ek bilgi vereyim bu ürünü marelli bas-aç menteşeyle birlikte kullanırsanız maximum verimi sağlarsınız. Normal menteşelerde malumunuz menteşe kapamaya çalışır. Bas-aç menteşelerde ise yay ters olduğundan kapağı açmaya çalışır. Yani siz kapağı ittirdiğinizde fil çıt çıt kendini sağlar, bas-aç menteşe de kapağı sonuna kadar açar. Eğer normal menteşe kullanırsanız kapak sadece kendini salar ve yine elle açmak zorunda kalırsınız. Yani 2 kere iş olur, bu sebeple marelli bas-aç menteşe kullanırsanız boşuna uğraşmamış olursunuz ve kapak sizin için sonuna kadar açılır.

  

                Daha geniş ve güzel bir konuda görüşmek üzere,

Öner TÜRKSEVER

Marelli teleskopik çekmece rayı : En kaliteli teleskopik bilyalı çekmece rayı hangisidir ve niye teleskopik çekmece rayı kullanmalıyım?

En kaliteli teleskopik bilyalı çekmece rayı hangisidir ve niye teleskopik çekmece rayı kullanmalıyım?

                Bu konuyu okuduğunuza göre gerçekten meraklı olmanız gerekiyor. Mobilyacıysanız tebrik etmem gerekiyor, çünkü maalesef %90 ı sadece fiyata bakıyor ve hangisi ucuzsa onu alıyor. Son tüketiciyseniz de yine tebrikler bu işi yapanların dahi araştırmadığı kadar araştırıyorsunuz demektir. Bu da evinizin son derece kullanışlı ve güzel olacağı anlamına geliyor.

Neyse konuya girelim. Önce bilen bilmeyen olur diye, teleskopik çekmece rayı niye tercih ediliyor onu söyleyeyim.

1)      Taşıma kapasitesi çoğu raydan daha fazla ve uzun zaman dayanıyorlar. Kırılıp gitmiyorlar.

2)      Çekmeceyi istediğiniz zaman yandaki mandallarındançıkarabiliyorsunuz.

3)      En önemli ve iyi özelliği ise çekmecenin sonuna kadar açılabilmesi ve çekmecenin dip tarafına kadar kullanılabilmesi.

4)      Fiyatları çok fahiş değildir.


Sonuç olarak teleskopik çekmece raylarını kullanmanın mantıklıolduğuna hem fikiriz ki buradayız. Önemli olan doğru ürünü seçmek, çünkü yapacağınız herhangi bir yanlış tercihle tüm bu iyi özellikleri sıfırlayabilirsiniz. Çünkü kalitesiz rayların kısa süre içinde bilyeleri dökülür ve çekmeceniz aşağı düşer. Açılıp kapanması da bir süre sonra zorlaşır, yani ulen bunun bilyesi dağılsa  da değiştirsem moduna  girebilirsiniz yani o derece. Çoğu çinden gelen ve sadece ucuz diye satılan bu ürünlerden (yerli Çinlilerden bahsetmiyorum bile) doğrusu hangisi? Açıkçası tek doğru elbette ki yok, amaMarelli teleskopik raylar şu anda piyasanın en iyi ürünlerinden biri. Niyemi? Tabi ona geçelim.

1)      Keten dokulu yapısıyla piyasadaki raylardan çok daha farklıdır, hem şık durur hem de paslanmaya karşı daha dayanıklıdır.

2)      Üzerindeki iki destek çizgisi sayesinde dayanıklılığı arttırılmış veyük taşıma kapasitesi arttırılmıştır.

3)      Arka kısmındaki tutma plastiği bile diğerlerinden farklıdır, diğerlerindeki ufacık parça yerine tüm arkayı tutan şekliyle zamanla çıkma yapmamaktadır. Ve rayı tutuşu çok daha iyidir.

 

4)      Marelli teleskopik çekmece rayı TSE standartlarına göre yapılan“ön ve arkanın şekil değişimi” testinde 200N (en yüksek test düzeyi, normalde 100N ile test yapılıyor) güçle test edilmesine rağmen testten geçmiştir.

5)      Aynı şekilde “aşağıya doğru düşey statik yük deneyi” testinde200N güçle test edilmiş (normalde 100N ve 150N ile yapılsa dahi tse standartını geçmiş sayılacaktı) ve testi yine başarıyla geçmiştir.

6)      Marelli teleskopik ray “yanlara doğru yatay statik yük deneyi” nde yine 50N ve 75N TSE için yeterli olmasına rağmen, 100N ile test edilmiş ve testi geçmiştir.

7)      “Dayanıklılık” testinde ise 15 kg üzerinde bir yük ile 60.000 kereaçıp kapama testini geçmiştir. 20.000 kere açılması dahi yeterliyken 60.000 kere açılıp kapanmış ve buna rağmen bilyaları dağılmamıştır.

8)      Son olarak “Sertçe kapatma / açma deneyi” yapılmış ve bu testi de başarıyla geçmiştir.*

Bunlar da çok teknik oldu ama hani bir fikriniz olmuştur konuyla ilgili, bunlarla ilgili en aşağıda not yazdım bakarsınız ona da. Neyse muhakkak piyasada başka kaliteli teleskopik raylar da vardır ama Marelli 45 mm genişliğindeki teleskopik raylar gerçekten çok başarılı. Piyasadan biraz daha pahalı ama her zaman alınan ürünler değil ve değiştirmesi çok daha zor oluyor bunları bozulunca. O yüzden siz de bir kere takayım bir daha düşünmeyeyim kafa yapısındaysanız benim gibi, bu rayları kesinlikle öneririm. Ne demişler “Marelli, kalitesi belli…”   ..


Öner TÜRKSEVER

  • NOT : Şöyle söyleyeyim, ben de önceden bilmiyordum, TSE ye göre yapılan testler 3 kademeden oluşuyormuş ve bunların 1. Kademesi olan en hafifinden geçmek TSE ye uygunluk için yeterli oluyormuş. Bu sebeple de bu testlere giren rayların tümü 1. Kademeden test ediliyor tabi ki. Ama bir tek Marelli raylar (o da yanlış anlaşılmadan ötürü) en üst kademeden testlere sokulmuş ve hepsinden geçmiş. Bu arada bu testlerin resmi geçerliliği yok, hani sonra demeyin marelli teleskopik rayların TSE si varmış diye. Bu testler sırf ürünlerin güvenli olup olmadığını anlamak için yapılmış. Ben saymaya başlamışken niye iyi olduğunu bunları da laf arasında geçireyim dedim. Bunlardan gaza gelip de çekmeceye çıkıp test yapayım demeyin, ya da rayları olması gerekenden farklı yerlerde denemeyin. Sonuçta çekmece rayı çok abartmamak lazım, bence bu testler bile abartılı.

Mobilya ve dolaplar için en şık ve kaliteli porselen kulp ve tekli düğme, kristal düğme modelleri hangileridir?

Mobilya ve dolaplar için porselen kulp ve tekli düğme, kristal düğme modelleri :

Bazı mobilyalarda gerçekten de porselen kulplar çok şık duruyor. Zaten bazı bayanlarımız da bu konuda ısrarcı oldukları için bol bol bu konuyla ilgili taleple karşılaşmaktayım. Bu konuda size gösterebileceğim birkaç model ve fikir dışında çok yazılacak bir şey yok. Yani öyle uzun uzadıya yazılarımdan olmaz diye umuyorum bu. Zaten sene sonu sayım vakti iş de çok, öyle bir girip çıkalım bakalım.

Porselen kulplarda bakılacak ilk şey, kulbun porselen olmasıdır. Bu nasıl bir tanımlamaysa. 🙂  Bir de plastikleri çıktı bunların çünkü, aynı porselen gibi duruyor. Ben bile zor ayırıyorum. Zamanla çıkıyor ortaya, bir deporselen bir kulpla yan yana koyunca çıkıyor. Siz nasıl anlarsınız? Fiyatına bakın, şöyle 2-3 tl aralığındaysa almayın diyerek olayı netleştirelim. Tabi porselen fiyatına plastik satan insafsızlar varsa onları da Allah’a havale edelim.

Desen olarak benim en beğendiğim 2 modeli aşağıda koyacağım. Bunlarda karar vermeniz gereken çiçekli böcekli bir model mi istiyorsunuz, yoksa başka bir desenli mi; bir de ayakları krom renkli mi olsun antik bakır mı? Bunlar keyfe keder şeyler açıkçası , ben çiçekli sevmem ama bayanlar istiyor o yüzden zevkler ve renkler tartışılmaz diyip bu kısmına da nokta koyalım.

 

             

                 Nerelerde kullanılır? Güzel soru, bana kalsa salon takımlarında ve yatak odası takımlarında kullanılabilir çok rahat. Ama aslında bu sorunun yanıtını mobilyanın kendisi verir, yani mobilyalarınız klasik tarzdaysaporselen kulpları çok rahatlıkla kullanabilirsiniz. Mutfakta da olur, banyoda da olur yani. Burada dikkat etmeniz gereken şey, yeni yaptırdığınız parlak beyaz kapaklı mobilyalarda bunlar hem küçük hem komik durur bence. Çok modern mobilyalara pek uymaz bence, ama siz bakın tabi.

                Eski kulplarımla değiştirebilir miyim? Bunlarda zaten 2 boy var,96 mm ve 128 mm delik ölçülü olanlar, bir de tekli düğmesi var. Yani evet, kesinlikle değiştirebilirsiniz. Çünkü eski kulplarınız varsa %90 olasılıkla 96 mm delik ölçülüdür veya tekli düğmedir. Onları çıkarıp bunları yerlerine takabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken tek şey eski kulbunuzun 2 deliğinin orta mesafeleri arasındaki mesafedir. 96 mm se (9,6 cm de diyebiliriz) 96 lığını,128 mm se 128liğini almanız gerekiyor.

Evet bu konuda yazılacak daha fazla çok şey yok, resimlerini ve videosunu koyuyorum ben, fiyatlarını vs. incelemek isterseniz basın resimlerin üzerine gidin inceleyin. Kusura bakmayın daha da hizmet olmaz yani. Ha bir de başlığa bakınca aklıma geldi, eğer eski tekli düğmeler varsa yerinizde kristal düğme var yeni çıkan, bence çok şık duruyor kapaklarda, parıl parıl parlıyor, onu da deneyebilirsiniz. Kulbu yok tabi bunun, sadecedüğme gerekiyorsa kullanabilirsiniz.


Haydi kalın sağlıcakla, görüşemezsek mutlu seneler…

Öner TÜRKSEVER

Mobilya dolap ve portmantolarınız için en güzel askı ve asacak modelleri, kaç adet askı gerektiğini nasıl hesaplarsınız?

Mobilya dolap ve portmantolarınız için en güzel askı ve asacak modelleri, kaç adet askı gerektiğini nasıl hesaplarsınız? :

Bu da az laf çok resimli bir yazı olsun bence, çünkü sonuçta anlatılmaz yaşanır bu askı işi. Çok fazla akıl verilecek bir şey yok açıkçası , olan bir kaçını da söyleyeyim.

1)      Kulplarla uyumlu bir şey takmanız tabi daha iyi olur. Yani kulplarınız krom kaplamaysa askınız da krom kaplama olsun. İçeride kalıyor gerçi ama olsun yine açınca görünüyor sonuçta.

2)      Hepsini tek sıra asmak yerine bir yukarı bir aşağı takarsanız, hem daha çok askı koymuş olursunuz aynı mesafeye hem de daha şık durur.

3)      İki askı arasında 10-15 cm arası mesafe olması idealdir.

4)      Tabi sağdan soldan mesafelerin ve askılar arasındaki mesafelerin hepsinin aynı olması gerektiğini söylememe gerek yok. Bir 10 cm sonraki 13 cm en sonda kalan mesafe 20 cm tarzı yapmayın yani. Gerçi bakın en baş ve son birbiriyle aynı olursa, askılar arasındaki mesafeyle aynı olmasına gerek yok çok. O hesaplar tam uymayabilir çünkü.

5)      Yani size kaç askı gerektiğini hesaplamak da kolay. Bir örnek yapalım daha açıklayıcı olsun. 1 metre yeriniz varsa, 10 cm aralıklı yapsanız 10 tane aralık olur (100 cm / 10 cm = 10 adet aralık) . Bu da 9 adet askı demektir.

6)      Bu arada askı adetini tek sayı alın bence, bir aşağı bir yukarı koyacağınız için üstten başlıyorsa üstten bitsin yine. O da ancak tek sayılarda mümkün.

7)      Portmantoya kullanacaksanız üst kısmını da kullanabileceğiniz modelleri seçmenizi tavsiye ederim. Aynı yeri işgal eder ama 3 parça elbiseyi aynı anda koyabilirsiniz üstüne askının.

Yine yazmayacağım dedim uzattım da uzattım artık size modelleri koyayım, siz karar verin. Aklınızda olsun resimlerin üzerine bastığınızda direk ürünü inceleyebiliyor ve fiyatlarına bakabiliyorsunuz.

            Haydi görüşmek üzere,

Öner TÜRKSEVER

Mobilya (dolap, mutfak, banyo, çocuk odası, salon) kulp (kulbu, askı, düğme) modelleri (çeşitleri) ve fiyatları

Mobilya (dolap, mutfak, banyo, çocuk odası, salon) kulp (kulbu, askı, düğme) modelleri (çeşitleri) ve fiyatları 

Bu yazımda hangi kulpları ve askıları nerelerde kullanabileceğinizle ilgili birkaç bilgi vereyim istedim. Bu aslında sizin zevkinize kalmış bir konu ama en azından genel zevklerle ve son modayla ilgili birkaç detay vereyim, karar vermeniz kolaylaşsın.

          1)      Mutfakta :

Mutfaklarda genellikle ankastre ürünler (davlumbaz, ocak, fırın gibi) kullanılıyor. Bunların da çoğunluğu inox renginde oluyor. Bu sebeple ben genelde mutfaklar için inox renkli kulpları tavsiye ediyorum. Bunlar daha sade ve şık duruyorlar.

Hani çok parlak krom renkli kulplardan kullanmak istiyorsanız, en azından ortası inox kenarları krom renkli olanlardan kullanın. Bunların ortasındaki inox rengi ankastre ürünlerle uyumlu olurken, kenarlarındaki krom rengi de kulba hareketlilik katar.

Ben her zaman, özellikle mutfak gibi çok kullanılan ve yağın kirin fazla olduğu bölümlerde, kulbun elle tutulan kısmının parlak krom olmaması gerektiğini söylerim; çünkü parmak izini çok gösterirler ve temiz tutmanız çok zor olur. Aklınızda olsun yani.

Tabi ki mutfaklarda taşlı, noktalı, derin desenli vs gibi arasına yağ kir kaçabilecek kulplardan da kaçınmanız gerekmektedir. Mümkün olduğunca düz, aksiyonsuz kulpları tercih edin mümkün olduğunca.

             Boy olarak da mutfak kulplarında genelde minimum 224 mm delik ölçülü kulpları kullanabilirsiniz. Kulp boyları artık büyüyor, özellikle mutfaklardaki kapakların ve çekmecelerin de büyüdüğünü düşünürsek, çok küçük kulpları tercih etmemenizi tavsiye ederim, kelebek gibi kalmasınlar mutfağınızda.

Bazıları da büyük kapaklara büyük ölçüde kulpları, küçük kapaklara da küçük ölçüde kulpları kullanıyorlar. Ama ben bunu da tavsiye etmiyorum, artık onların modası kalmadı. Büyüklü küçüklü kulp yerine tüm kapaklarınıza uyabilecek tek bir boyda kulp alın ve mutfağınızda sadece onu kullanın. Ama derseniz ki 2 kapağım çok alakasız büyük ve onlara olan kulplar diğerlerine uymaz, o zaman sadece o iki kapak için bir istisna yapabilir ve onları büyük alabilirsiniz. O da çok karıştırmadan olduğu için.

Evet, özetliyorum; mutfaklarda inox renkli , 224 mm delik ölçülü, göreceli olarak düz modelleri kullanabilirsiniz. Altta  bazı örnekleri veriyorum, bir bakarsınız..

 

                2)      Banyolarda :

Mutfaklardan sonra en çok kulp alınan ikince bölüm de banyo ve tuvaletlerdir. Bu bölümler için üstteki yazdıklarımın neredeyse tam tersini söyleyeceğim. Genelde banyo aksesuarları parlak krom renkte olur, bu sebeple kulplarınızı parlak krom renkli veya inox krom renkli olanlardan seçmenizi tavsiye ederim. Onlarla uyumlu olur ve zaten çok aşırı kullanılmadıkları için de sizin için öle bir kullanım zorluğu yaratmaz parlak krom renkli kulplar.

Buralarda da çok desenli, taşlı vs. kulpları tercih etmeyin bence, hani banyolar biraz daha modern döşeniyor şimdi, pek uymaz bence oralara bu tip kulplar. Ama tabi sizin banyonuz çok böyle bir klasik tarzda falansa tabi kullanabilirsiniz taşlı kulpları falan.

Boyut olaraksa 128 mm veya 160 mm delik ölçülü kulplar yeterli bence, banyolarda çok büyük kulplar kullanılmıyor. Zaten kapaklar da çok büyük olmuyor, o yüzden abartmaya gerek yok bence.

              Özetleyecek olursak160 mm ölçüsünde parlak krom renkli modern kulpları kullanabilirsiniz banyolarınızda. Birkaç örneği veriyorum aşağıda :

                3)      Yatak odalarında :

Yatak odaları biraz daha farklı mutfak ve banyolardan, biraz klasik tarzda döşenebiliyor. O yüzden bunlar için kesin bir şey söylemek yanlış olur. Ama farklı modelli, taşlı, porselen ve süslü kulpları yatak odanızda kullanabilirsiniz.

Şifonyeriniz falan vardır şimdi, onlara zaten büyük kulplar olmaz, o yüzden boyutları yine 128-160 mm civarında tutabilirsiniz. Gardırobunuz da büyüktür muhtemelen, kapaklı değil sürmeli dolapsa inox boy kulplardan kullanırsınız, yok kapaklıysa onlarda büyük kulpları kullanabilirsiniz. Burada büyüklü küçüklü kulp kullanmayın diyemem, çünkü dolap boyutları devasayken şifonyerler küçüktür. O yüzden farklı boyutları olan kulpları kullanabilirsiniz bunlarda.

                4)      Salon ve oturma odalarında :

Bunlarda olabildiğince dekoratif, taşlı, desenli, eskitme falan nasıl bir şey bulabilirseniz onları kullanın derim ben. Biraz gösterişli olsun kulplar. Tabi ki bu da salonunuzun dizaynına bağlı şimdi çok modern bir TV üniteniz varsa ona taşlı kulp kullanmanız biraz manasız olur.

Kısacası dekorasyonunuza bağlı bunlar biraz, ama bence biraz ağırlığı olan  gösterişli kulpları kullanmanız daha  doğru olur salonlarda özellikle. Bunlarda kullanış aramanıza gerek yok, çünkü kırk yılda bir kullanacaksınız zaten.

Birkaç model vereyim ben size yine :

                  5)      Portmantolarda :

Evet evin bir bölümü olmasa da kulp ve askı takılan son yer olması dolayısıyla portmantoları da ayrı bir bölüm olarak ele almak gerekir.

Bunlarda şöyle bir durum vardır, hem askı hem de kulp takmanız gerekir. Bunları takarken de birbirleriyle uyumlu olmalarına dikkat etmek gerekir.

Bunu yaparken de askı seçiminden başlamanızı tavsiye ederim, çünkü yüzlerce kulp modeli varken piyasada askı modeli gerçekten çok az. O yüzden önce siz az olan modeller arasından askınızı seçin, sonra ona uyumlu bir kulp bulmanız çok daha kolaydır.

Askılar için de üst tarafını da kullanabileceğiniz bir modeli seçerseniz, kullanım alanınızı arttırmış olursunuz. Ayrıca bunları çarpraz olarak asarsanız daha çok askı ve dolayısıyla da daha çok kıyafet asabileceğiniz yeriniz olur.

Yine parlak ve şekilli askı ve kulpları tercih edebilirsiniz. Portmantolar genelde girişte oldukları için görsellik daha önemlidir. Adet de fazla olmayacağı için fiyatına bakmadan güzel bir kulp alın derim portmantolarınız için.

Birkaç öneri benden yine :

Evde herhalde başka bölümde kulp kullanmayacaksınız, aklıma gelmeyen bir bölüm varsa hatırlatırsınız, fikrimi söylemeye çalışırım.

Ben size şu hatırlatmaları yaparak bitireyim;

                 Eğer evde eski kulplarınız varsa ve onları değiştirecekseniz, Onların delik ölçüsüne bağlı kalmak zorundasınız. Farklı boy alayım bir delik daha açarım demeyin kötü gözükür. Ama kesinlikle eski kulplarınızı değiştirin, çok bir para değil ve değiştirmesi de çok kolay. Fakat dolaplarınızın görüntüsünü tamamen değiştiriyor. Kırıldığı için aynı kulptan arayan müşterileri görüyorum ve kafayı yiyorum, üç kuruşluk kulp için sabahtan akşama dolaşıyor. Kardeşim değiştir gitsin hepsini, kaç para bunun toplamı. Zaten diğerlerinin de vakti gelmiş kırılacak hepsi, niye üzüyorsun tatlı canını. Hem dolabın yenilenmiş olsun hem de sağlam kulpların olsun.

                 Eğer ki yeni mobilya yaptırıyorsanız ve o yüzden bu yazıyı okuyorsanız, size söyleyebileceğim tek şey kulplarınızı kendiniz seçin. Mobilyacınız fiyatın içinde vermiştir kulpları muhtemelen ama takacağı kulplar hem orta (veya daha düşük) kaliteli kulplar olacak hem de sizin zevkinize uymayacak. Şöyle deyin “sevgili ustam, kaç paralık kulp takıyorsun? (cevap verecek) Tamam o zaman kulpları ben alayım sen onları hesaptan düş. “ Böyle sorduğunuzda hiçbir usta size az fiyat söylemez, örneğin 2 tl lik kulp takıyorum derse büyük ihtimal 1-1,5 tl aralığında kulp takıyordur maximum. Siz de bu sayede hem gönlünüze göre kulp satın almış olursunuz hem de fiyattan kazık yememiş olursunuz.

                   Kulpları boylarına göre ayıran tek site olan (zaten başka kulp satan online satış sitesi var mı bilmiyorum) www.hirdavatfirsati.com dan modelleri seçip sipariş verebilirsiniz ve en kısa sürede size ulaşırlar.

Allah tadilat yapanın yardımcısı olsun ve iyi ustalara denk getirsin diyerek anlamlı yazımı bitiriyorum…

Öner TÜRKSEVER

Marelli manyetik dolap ve çekmece içi aydınlatma ile mutfaklarınız ışıl ışıl!

Marelli manyetik dolap ve çekmece içi aydınlatma ile mutfaklarınız ışıl ışıl!

                Sevgili okuyucularım (amma da gaza gelmişim, gören de hürriyet’te köşe yazıyorum sanacak), neyse geçen yazımda bahsettiğim süper icat sensörlü led aydınlatmadan sonra daha ekonomik ve bir o kadar kullanışlı olan bu üründen bahsetmemem olmazdı. O yüzden de fazla aralık vermeden hemen konuya giriyorum.
                Bu ürün boyundan beklenmeyecek kadar faydalı bir ürün, fiyat-fayda eğrisinde de tavan yapar açıkçası. Kısaca tanımlamak gerekirse kapalı tüm bölümlerde kapağı açınca ışık veren, kapatınca ışığı kapananyapıştırarak monte edilebilen pilli led aydınlatma diyebiliriz. Bunu da maddeleyelim :
 
1)      Otomatik ışık verme ve kapanma :
Evet sevgili ürünümüz iki parçadan oluşuyor. Bir parçası kapağa, diğer parçası da kasaya yapıştırılıyor (çekmece için de aynı şey geçerli tabi). Dolabınızın kapağını veya çekmecenizi açtığınızda ışık yanarak içeriyi aydınlatıyor, kapattığınızda da kapanıyor. Son derece basit ve etkili bir sistem yani.
 
2)      Yapışkan bantlarıyla süper kolay montaj :
En iyi özelliği bu bence, dolap ve çekmeceler için başka aydınlatma çeşitleri de var ama hepsini monte etmek için elektrik çekmek, vidalamak vs. bir sürü şey gerekiyor. Bu ürünü monte etmek için tek gereken şey “hiçbir şey”. Ürünü satın almanızyetiyor; vida, alet, edevat, elektrik hattı vs. hiçbir şey gerekmiyor. Alıyorsunuz ve yapıştırıyorsunuz, bitti gitti.
3)      3 adet saat pili içinde geliyor :
Her yerde bulunabilen küçük 3 adet saat piliyle çalışıyor. Led ışıkları olduğu için enerji sarfiyatı çok azdır ve içinden çıkan pili uzun süre kullanabilirsiniz. Sonra da değiştirmesi zaten çok kolay.
4)      İstediğiniz zaman kapatabilirsiniz veya açık tutabilirsiniz :
Yan tarafında bulunan açma kapama düğmesi sayesinde açılmasını istemediğiniz zamanlarda tamamen kapatabilirsiniz, bu sayede enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz. Ya da yan taraftaki düğmesini açarak bir fener gibi de kullanabilirsiniz.
5)      Güvenli olması :
Daha önceki yazımda da söylemiştim, ahşaptan yapılmış ürünlerin içine elektrik çekilmesi olayı beni biraz irite ediyor, Allah korusun bir kaçak falan olsa yangın çıkar. O yüzden bu tip aydınlatmalarda pille çalışanlar çok daha mantıklı bence.
Ufacık ürünle ilgili daha fazla ne diyebilirsin ki demeyin,abartabiliyorum zaman zaman biliyorsunuz. Ama bu sefer yapmayıp kullanım alanlarıyla ilgili de birkaç bilgi verip bitiriyorum :
1)      Dolap ve çekmece içleri (bunu zaten demiştim yukarıda ama gerçekten çok faydalı oluyor. Akşam insan su içmeye kalkıyor, ışıkları açmadan dolap kapağını açıp bardağı kolaylıkla alıp suyunuzu içebilirsiniz. Sırf geceleri işinize yaramaz bu dolap içi aydınlatma, çoğu mutfakta aydınlatmalar yeterli olmuyor ve ışıkta dahi dolap ve çekmecelerin arka kısımlarını tam göremiyorsunuz, bu ürün sayesinde bu sorununuz da kalmıyor.)
2)      Para kasaları (ne işime yarar demeyin, bence her eve ev tipi kasalardan gerekiyor, hizmetliler gelip duruyor evinize ve kıymetli eşyalarınız ortalarda. Bence bir kasa alıp en azından hepsini orada tutmak daha mantıklı, en azından kimsenin aklını karıştırmazsınız. Neyse konumuz tam olarak bu değil, dağıtmayalım. Bu kasalar genelde kuytuda oluyor, en azından bizde öyle, kapağı açınca da içi tam gözükmüyor karanlıkta. Bu ürünü kullandığınızda içini iyice aydınlatıyor ve ne alacağınızı rahatlıkla görüyorsunuz.)
3)      Araba bölmeleri (bazı modellerde torpido gözünde veya bagajın alt kısımlarında ışık olmuyor, onlara kesin lazım)
4)      Tuvaletlerde (bu da yeni geldi aklıma olur mu bilmiyorum, tuvaletin kapağını kaldırınca aydınlansa nasıl olur? Gecenin bir yarısı ışığı açmak zorunda kalmazsınız. Bir denemek lazım bilemedim. Ama hiç olmasa ecza dolaplarında ya da yoksa bile normal banyo dolaplarında kullanılmalı.)
 
5)      Posta kutuları (bu daha çok villalarda falan dışarıda kalan posta kutularına uygun olur, umarım aranızda villası olanlar ve olacak olanlar olur bol bol), sandıklar, alet çantaları, elektrik şalter kutularında vs. vs. gibi kapaklı olan her bölmede kullanabilirsiniz sonuç olarak, gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış.
  
Sonuç olarak bu fiyata bu kadar fonksiyonlu bir ürün almak başarılı bir hareket diyerek yazımı noktalayayım. Online satış sitelerinde de satılan bu ürünü nereden satın alırım diye düşünüyorsanıztıklayıp inceleyebilirsiniz.  Aydınlık kalın…
Öner TÜRKSEVER