Eski tip çelik kapım (ahşap dış kapım) var, onu nasıl güçlendirebilirim? Evimin güvenliğini nasıl sağlarım?

Eski tip çelik kapım (ahşap dış kapım) var, onu nasıl güçlendirebilirim? Evimin güvenliğini nasıl sağlarım?

 

Evet sevgili okurlarım, yazılarım arasındaki aralar iyice açılıyor, yani iyice kıymetleniyor yazılarım. Bu ara açılmasının ana sebebi işte ve evdeki yoğunluk, gerçekten hiç vakit bulamıyorum, şurada da gece vakti bir yarım saat buldum hemen bunu yazayım istedim. Bir de yazmaya değecek ürün olması gerekiyor ki yazayım.

Şimdi de gerçekten başarılı ve kimsenin pek bilmediği bir ürün var, o yüzden bu yazıyı yazacak vakti yarattım. Sizleri esirgemek istemiyorum bu tip ürünlerden.

Konuya girelim çünkü gerçekten az vaktim var, durum şudur; eski tip çelik kapınız var veyahut iyice eski ahşap kapınız var, bunu yenisiyle değiştirecek maddi durumunuz yok (veya kiracısınız yatırım yapamıyorsunuz)ama evde de güvenli bir şekilde uyumak istiyorsunuz. Tabi ki çözüm yine Öner’de. Hemen sıralıyorum :

1)      Kapınıza yeni çıkan Saten Yale Rozet’ten takın :

Öncelikle eski tip çelik kapı veya ahşap kapı demek, yeni tip monoblok kilitlerden ve çelik rozetten değil de eski tip kilitler ve yale kapaklar var demektir. Yani sizin kapınızda zaten çelik rozet varsa bu maddeyi geçebilirsiniz. Ne demek istediğimi anlatmak için aşağıda yale kapak ve eski tip kilit resmi koyuyorum, anlayamayabilirsiniz aksi halde.

 

Normalde bu kapılara çelik rozet takamazsınız çünkü kilitte rozetin vidasının geçeceği bir yer bulunmamaktadır. Yazının yazılmasının ana nedeni olan üründen burada bahsedeceğim. Artık bu kapılar için de Saten Yale Çelik Rozet var. Ve açıkçası bu ürün normalde yeni kapılarda kullanılan çelik rozetlerden çok daha güvenli, çünkü çelik rozetleri açmak için kullanılan ürünler bunda kullanılamıyor. Aşağıda yeni tip çelik rozet ve onu kırma aparatının resmini koyuyorum.

 

 

 

Ürünün mantığı basit aslında üstten vidalı bir ürün. Yale rozeti üstten vidaladıktan sonra bareli içinden geçiriyorsunuz (bu arada dikkat etmeniz gereken şey kapınızdaki barelin kapıdan 0,7 cm – 1 cm gibi dışarıda kalmasıdır, yoksa ürünü tutmaz dönmemesi için ve o zaman da ürünü takmanızın bir anlamı olmaz) ve böylece ürünü dışarıdan çevirmek mümkün olmuyor.


 

Bu ürün ne işe yarıyor? Normalde kapınızda olan yale kapakları söküp bareli kolayca kırıp kendi evleri gibi giriyorlar içeri. Bu ürün olduğu zaman barele ulaşamıyorlar ve tabi dolayısıyla onu kıramıyorlar.

 

Yukarıda bahsettiğim gibi normal çelik rozetlerden dahi daha güvenli, çünkü aşağıdaki çelik rozet çıkarma aparatları bu üründe işe yaramıyor. Bence yeni kapılarda dahi normal çelik rozetin yerine takılabilir o derece.

2)      İnox alarmlı çelik kapı emniyet mandalı veya emniyet kelepçesi takın :

Özellikle alarmlı olan model çok başarılı bence, bu ürünler siz evdeyken hırsızın eve girmesini önlüyor, ki bence zaten önemli olan kısım da bu. O yüzden çok önemli ürünler.

Alarmlı olan çelik kapı emniyet mandalında hırsız kapıyı açtığında pimi ittiriyor ve 110 desibel gücünde alarm sesi çıkıyor. Yani hırsız girmeden alarm sesi çıkaran tek ürün. Diğer alarm sistemlerinde hırsız içeri girdikten sonra alarm devreye giriyor, zaten adam işini 30 saniyede bile görebiliyor. Bu üründe hırsız hem içeriye giremiyor hem de alarm sesinden dolayı kapınızla daha fazla uğraşamayıp kaçıyor. Zaten siz de içerdesiniz gürültüye uyanıp “hop noluyor orada?” diye bir seslenirsiniz muhtemelen.

 

 

 

 

 

 

Ayrıca ürün çocukların evden çıkmasını da önler, çocuk güvenliği için de önemli yani.

Bu yazının konusu değil daha önce yazmıştım zaten ama ben burada da bir kere daha yazayım. Dış kapınızdan çok daha zayıf olan pimapen pencere ve kapılara da mutlaka bu ürünün beyaz olanından (veya kapılarınız ne renkse o renkten olanından) takın. Hırsızlar 10 sn de falan açıyorlar basit bir tornavidayla bu pimapen kapıları, pencereleri ve de 4.kata kadar tırmanabiliyorlar. O sebeple aman diyim dış kapıdan önce buralara önlem alın.

 

 

3)      Üst tarafta çivi kilit varsa onu değiştirin :

Her zaman sizin yapabileceğiniz tavsiyeler vermeye çalışıyorum, boşuna cebinizden para çıkmasın diye. Ama bu biraz daha zor bir işlem, kendiniz yapabilir misiniz bilmiyorum.

Eski kapılarda genel olarak fiam yani çivi anahtarlı kilit vardır. Bu kilitleri hırsızlar bir tornavidayla (bu tornavida da ne fonksiyonlu aletmiş, her eve lazım J ) açabiliyorlar. O yüzden göbekli kilitle değiştirmek çok daha mantıklı.

 

 

Ama maalesef kapınızda çivi anahtara göre yer açılmıştır ve göbeğin oradan geçebilmesi için kapıdaki yeri genişletmeniz gerekir, onu da siz yapabilir misiniz bilmiyorum. Bir anahtarcıdan veya ustadan yardım almanız gerekebilir. Ben onun yerine uyacak ürünün resmini koyuyorum aşağıda, üzerine basınca direk satın alabileceğiniz linke gidersiniz.



4)      Barellerinizi değiştirin :

 

Bu konuyu daha önce çok defa yazdım, bu sebeple burada detaya giremeyeceğim. Ama aşağı bu konuyla ilgili yazımın linkini koyuyorum, oradan detaylara ulaşabilirsiniz. Ben size ana fikri vereyim.

http://hirdavatfirsati.blogspot.com.tr/2014/11/celik-kapnzda-kullanabileceginiz-en.html

http://hirdavatfirsati.blogspot.com.tr/2014/04/evinizde-kullanmak-icin-en-guvenli-ve.html

http://hirdavatfirsati.blogspot.com.tr/2013/08/kale-164asm-alarml-tuzakl-barel-kap.html

Ne kadar rozet de kullansanız, güvenli bir barel kullanmak her zaman daha iyidir. Normal barelleri çok kolay bir şekilde kırabiliyorlar ve açabiliyorlar. Bu sebeple tuzaklı barelleri, çelik takviyeli barelleri, özel anahtarlı barelleri vs. kullanabilirsiniz. En ekonomik ve en pahalı iki ürünü ben aşağıda koyuyorum. Siz artık diğerlerine diğer yazımdan bakarsınız.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bence yapılabilecek olanlar bunlar, ileride yeni bir ürün çıkarsa onu da eklerim yazıya. Ama bunları en azından kesin yapın, çünkü kapınız şu anda çok güvenliksiz. Tamam kapı değiştirmeye maddi olarak müsait olmayabilirsiniz ama bunlar gerçekten çok ekonomik fiyatlarla yapabileceğiniz değişiklikler. Ben resimlere linklerini de koydum basarsanız direk ürüne gidip satın alabilir, ertesi gün kapınıza takarsınız. Benden söylemesi, sizden uygulaması. Ne demişler? Güvenlik ertelenmez….

 

Öner TÜRKSEVER

Hakkında HIRDAVAT FIRSATI
Azim Hırdavat firması olarak, 1974 yılından beri hırdavat sektöründe hizmet vermekteyiz ve Kale Kilit Firmasının 35 yıllık, Doğanlar Kapı Kolları firmasının ise 30 yıllık bayisiyiz. Şu anda da www.hirdavatfirsati.com sitemizde müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Bu blog sayesinde de hırdavat sektöründe yıllardır edindiğimiz tecrübeleri kullanıcılara iletmeyi ve onları olabildiğince bilgilendirmeyi amaçlıyoruz.

Bir Cevap Yazın

