Yangın kapısı (panik bar) kilit çeşitleri, modelleri, aksesuarları ve fiyatları…Yangın kapısını nasıl şifreli sisteme çevirebilirim?

Yangın kapısını nasıl şifreli sisteme çevirebilirim? Yangın kapısı (panik bar) kilit çeşitleri ve modelleri…

         Bu konu da biraz niş konulardan ama çok fikir sahibi olan yok ve artık yeni yönetmelik gereği tüm binalarda zorunlu bu yangın kapıları. Biz çok panik bar (yangın kapısı kilidi) satıyoruz ve çoğu kişinin bilgisi olmadığını görüyorum. O yüzden fazla detaylandırmadan çeşitlerini ucuzdan pahalıya doğru koyacağım. Bir de bir kaç müşteri sormuştu, detayın da detayı bir konu var. Ki aslında sonradan düşündüm mantıklı, kapıyı dışarıdan şifre veya kartla açmak istiyorlar. Tabi normal panik barlar olmuyorlar, ona da çözümü buldum en son ondan da bahsedip konuyu kapatırım. Pek böyle giriş – gelişme – sonuç şeklinde yazmıyordum önceden, bak daha bir edebileşmeye başladım sanırım. 🙂

          Neyse, bana kalsa çoğu kişi en ekonomik modeli istiyor, çünkü sonuçta zorunluluktan yapılan bir kullanım bu. Ucuz da olsa bahsedeceğimürünün kalitesi iyi, çok satıyoruz hiç de bozuk gelmiyor geri. Daha ucuz bir kaç model geldi ama gerçekten kötü kalitede. Yani bundan ucuzunu mümkünse almayın, kısa sürede kırılıyor veya bozuluyorlar.
          Bu arada panik barlar sadece önden açılmaya göre. Eğer kapıyı arkadan da açmanız gerekiyorsa, iki seçeneğiniz var : Kilitsiz panik bar kolu (bu kolu her önüne geçen açar ve sadece dışarıdan da kapıyı açabilmenize yarar) , bir de Kilitlenebilir panik bar kolu (Bu kolun üzerinde anahtar vardır, kilitli olursa herkes açamaz kapıyı. Bu arada anahtarla kilitleseniz bile içeriden panik barla açabilirsiniz doğal olarak, yoksa zaten panik barın anlamı olmazdı.) Ben bunların resimlerini arka arkaya koyuyorum, resimlerini üzerine basarak inceleyebilir ve sipariş verebilirsiniz.
 
 
         Bundan sonra Kale markalı olanlar geliyor, ki onlar tabi kalite olarak bir üst seviye oluyor. Ucuz olanı yalnız biraz küçük, hani görüp de hayal kırıklığına uğramayın sonra. Ama sonuçta Kale markalı ve kalitesi iyi. Bunun da panik bar dış kolunun resmini koyuyorum, buna kilitsiz kollar olmaz, arkadan açmak istiyorsanız her türlü bunu kullanacaksınız.
 
 
 
         Bence en şık ve kullanışlısı da aşağıdaki model, eskiden biz de ithal ederdik aynı modeli, hem de Kale’nin yarı fiyatına satardık ama kimse kıymetimizi bilmedi, herkes ucuzundan istedi biz de bıraktık ithalatını. Amamodel gerçekten çok şık, kullanışlı ve dayanıklı. Avrupa’da falan hep bu modelden kullanılıyor. Tabi sektörün vizyoneri olarak bu ürünü sokmaya çalıştık piyasaya, ama don kişotluğa da gerek yok, ne para kazandırıyorsa onu satacaksın, piyasayı ben mi düzelteceğim. 🙂 Neyse içimi döktükten sonraonun da resmini koyuyorum, parası diğerlerinden yüksek ama bence çok iyi, karar size ait.
 

              Neyse bu yazıda yangın kapısı kilitleriyle ilgili tüm bilgiyi vereyim de komple bir yazı olsun. Bir de çift kanatlar için panik barlar var, onlar biraz pahalı, en ucuzunu aşağıda bulabilirsiniz. Ama arkadan kol takayım derseniz bir yönde olmuyordu, ya da ters oluyordu. Hangi yöndü aklımda yok, arkadan kol kullanmazsanız gayet yeterli geliyor. Bir de yine Kale’nin ürünü var, o tabi çok iyi ama fiyatı 2 katı. Yine de ben onu tercih ederim açıkçası, bakın siz artık.

 

              En son olarak da başta belirttiğim ve söz verdiğim üzere elektrikli yangın kapısı kilidi olayına gireyim. Bunun için gömme kilitli bir panik barvar. Yapmanız gereken bu kilidi almak, bunun karşılığına elektrikli basaçtakmak ve tabi buna da bir şifre paneli bağlamak. Oldu da bitti dışarıdan girerken şifreyi girin içeri girin, içeriden dışarı çıkarken de yangın kapısına basın çıkın. İç mekan ve ucuz bir şey isterseniz gri plastik kaplı olanı, dış mekan ve daha iyi bir şey istiyorsanız Marelli paslanmaz ve su geçirmez modelini tercih edebilirsiniz. Ben bunların hepsinin resmini ve linkini de ekliyorum, resimlere basarak gidebilirsiniz

 
 
 
Son diyorum diyorum bitiremiyorum, yangın kapısıyla ilgili daha da yazı yazmayayım siz de okumayın. Bu kapıların bir de yönetmeliğe görekendiliğinden kapanması gerekiyor malumunuzdur belki. Bunun için de iki yolunuz var, kapıyı yeni yaptırıyorsanız yaylı menteşe takımından alacaksınız, bu size daha ucuza gelir açıkçası. Ya da kapınız hazırsa hidrolik kapı yayı takacaksınız. Kapınız çok ağır değilse 40-50 kg civarıysa ve sürekli kullanılmıyorsa, pahalı bir ürün almanıza gerek yok, Marelli 3 no hidrolik kapı yayı gayet işinizi görür. Fiyatı çok uygundur benzerlerine göre. Tabi Kale takmak da bir seçenek ama bence yangın kapısı için lüks, biz genelde Marelli ‘yi veriyoruz bu yangın kapılarına.
 
          Çok son demişim ama yeni ürün buldum onu da ekleyeyim, bu yazıya yakışır. Bu da yangın kapıları için gerçekten elzem ve bulması zor bir ürün. Malum bu kapılara fitil de takılması lazım, ama bildiğiniz dandik fitiller tabi ki olmuyor. Bu sebeple İtalya’dan gelen ve ateşi görünce şişen yapışkanlı fitillerden kullanmanız gerekiyor (tabi italyadan gelmesi illa gerekmiyor, cümle biraz saçma olmuş, bir daha okuyunca farkettim ama düzeltmeye üşendim, ama bu açıklamayı yazmaya üşenmedim, 🙂 idare edin artık) , ee nasıl bulacağız derseniz, haklısınız derim. Ama buldum ben sizin için, rahat olun. Ürün de gerçekten çok iyi ve işini doğru yapıyor. Fitil ateşi görünce şiştiği için kapıdaki boşlukları kapatıyor ve dumanın geçmesini önlüyor. 1,5 cm genişliğinde ve 1.5 mm kalınlığında ürün. Ben resimlerini koyuyorum aşağıya , satın almak isterseniz resimlerin üzerine basmanız yeterli.  Metresi 3,00 tl ye falan geliyor, kapı başı maliyeti gerçekten az ve işlevi çok önemli. Siz bilirsiniz tabi ama insan hayatını korumanın bu kadar ucuz bir yolu yok, bence yangın kapılarınız için her türlü kullanmanız gerekir.
kaliteli_1.kalite_yanmaz_yangın_kapısı_panik_bar_fitil_3
kaliteli_1.kalite_yanmaz_yangın_kapısı_panik_bar_fitil_4
kaliteli_1.kalite_yanmaz_yangın_kapısı_panik_bar_fitil_5
kaliteli_1.kalite_yanmaz_yangın_kapısı_panik_bar_fitil_2
kaliteli_1.kalite_yanmaz_yangın_kapısı_panik_bar_fitil_1

          Oh be yazı bitti şükür diyorsunuzdur, valla ben de diyorum, akşam akşam yazdım da yazdım. Kitap gibi oldu, yangın kapısı aksesuarlarıyla ilgili bir şey kalmadı herhalde. İnşallah işinize yarar da ben de boşuna uğraşmamış olurum. Hadi kalın sağlıcakla.

Öner TÜRKSEVER

Hakkında HIRDAVAT FIRSATI
Azim Hırdavat firması olarak, 1974 yılından beri hırdavat sektöründe hizmet vermekteyiz ve Kale Kilit Firmasının 35 yıllık, Doğanlar Kapı Kolları firmasının ise 30 yıllık bayisiyiz. Şu anda da www.hirdavatfirsati.com sitemizde müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Bu blog sayesinde de hırdavat sektöründe yıllardır edindiğimiz tecrübeleri kullanıcılara iletmeyi ve onları olabildiğince bilgilendirmeyi amaçlıyoruz.

Bir Cevap Yazın

