Kapı tamponu (kapı durdurucu, kapı stopperi / stoperi) modelleri nelerdir ve en iyisi hangisidir?

Kapı tamponu (kapı durdurucu, kapı stopperi / stoperi) modelleri nelerdir ve en iyisi hangisidir?

Evet, yeni bir konu yeni bir şans. Ne şansıysa öyle geldi öyle bir giriş yapayım dedim, pek alakalı olmadı sanırsam ki pek verimli bir yazı olmayacak. Zaten bu konu da çoğu kişinin ilgi alanına girmiyor açıkçası. Deneyimlerimden bildiğim kadarıyla aslında son derece önemli olan bu konu arada kaynayıp duruyor ve en dandiğinden 8 tipi lastik tampon alıp geçiliyor.

Niye önemli diyeceksiniz? Şöyle ki, çoğunlukla boya yaptırmaya bir dünya boya harcıyorsunuz, eğer eviniz kendinizinse kapı kolunu da düzgün bir şey alıp iyi bir para veriyorsunuz (bu arada kapı kolu deyince aklıma gelen en iyi firma olan Doğanlar Kapı Kolları‘ na selamı bir borç bilirim, adamlar inanılmaz kaliteli ürün satıyorlar ki konumuz değil niye girdiysem bilemedim.) ; ama kapı tamponu kullanmadığınız için de kapı kolları duvara çarptığından mütevellit hem boyalarınız bozuluyor hem de kapı kollarınız. Yazık değil mi üç kuruşluk şeyi kullanmadığınız için bir dünya zarar etmeye?

Sebebini dedik, bir de not vereyim size; kapılarınızı yaptırırken veya hazır mobilyacı size gelirken montaja bu ürünleri de satın alın ve onlara taktırın.Takması zor değil ama sonra sallayıp durursunuz, iş işten geçtikten sonra da zaten takmayın artık.

Neyse çeşitlerine geçelim daha da uzatmadan. Aslında 3 şansınız var : Ya duvara (veya kapıya) takılan modelleri kullanırsınız, ya yere takılan modelleri kullanırsınız, ya da kola takılan 8 tipi tamponu kullanırsınız. Açalım :

1) Duvara ve/veya kapıya takılan modeller :

a) Sac kapı tamponu :

Evet en dandik modelle başladım, görüntüsünü de sevmem işlevini deama millet ucuz olsun diye alıyor yapacak bir şey yok. Bunu duvarda alt taraftaki süpürgeliğe takabilirsiniz, ya da kapıya takacaksanız da kapının en üst köşesine takın ki çoluk çocuk aşağıda bunu görünce üstüne binip kapıda sallanmasın. Zaten yeni kapılar dandik allah muhafaza iner aşağı valla. Bunlar pas da tutar, basit de durur. Hiç mi iyi yanı yoktur? Vardır, montajı çok kolaydır iki vidaya bakar.

b) Duvara takılan şeffaf tampon :

Bu da yeni çıktı, fena değil aslında. Duvara tam kapı kolunun çarptığı yere vidalanıyor. Şeffaf olması büyük avantaj, çok göze batmıyor. Ama görünmez de değil açıkçası, duvarın ortasındaki görüntüsü sizi bozmazsa kullanabilirsiniz. Duvara takıldığı için montajı diğerlerinden biraz daha zordur, çünkü dübel matkap vs. ister, aklınızda olsun.

 
 

c) Mıknatıslı kapı tutucu :

İşte en favori ürünüm ve açıkçası kapı tamponu alacak herkese direk bunu veriyorumİnanılmaz bir ürün. Niye diyeceksiniz, onu da maddeleyim kolay anlaşılsın :

* Tabi ki diğerleri gibi kapının duvara çarpmasını önlüyor bu da.

* Ama en önemli özelliği kapıyı tutması. Hani kapılarınız rüzgarda, cereyan yapınca çarpıyor ya, siz de kapıyı tutsun diye altına abuk subuk şeyler sıkıştırıyorsunuz ya? İşte bu üründe bunlara hiç gerek kalmıyor. Mıknatısla kapıya yapışık olarak kaldığı için rüzgarda kapının çarpması mümkün olmuyor ve bir ürünle iki ürünlük iş yapmış oluyorsunuz.

* Diğer önemli özelliği inox rengi ve paslanmaz hammaddesi. Yani kapı kollarınızla da uyumlu (malum şimdiki kapı kollarının tümünde inox rengi oluyor) ve bozulma ihtimali çok az. Hem şık hem dayanıklı diyebiliriz kısacası.

* Son olarak çok farkedilmiyor ama benim çok işime yarayan diğer özelliği de kapılar duvara yapışık kaldığı için evin kullanım alanı çok daha fazla artıyor. Malum normalde kapılar yarıya kadar açık kalıyor ve geçişi engelliyor. Halbuki bu ürün sayesinde kapılar sonuna kadar açık, istediğiniz gibi girin çıkın.

Neyse sonuç olarak kapı tamponu+kapı tutucu olup da vida yerleri dahi görünmeyen ve kollarınızla uyum içerisinde çok şık duran bu ürün her eve lazım. Montajı da çok kolay. Hatta ben size bununla ilgili de video koyayım bu da size kıyağım olsun. Uzun kısmını süpürgeliğe karşılığını da kapıya takarsanız, yukarıda bahsettiğim çocukların üstüne basıp sallanması sorunuyla karşılaşmazsınız. Bu arada bu ürün 2 türlü de kullanılabiliyor, genel kullanımı yatay olmasına rağmen uzun kısmı yere takarak süpürgeliğe takmanın uygun olmadığı yerlerde yere de takabiliyorsunuz. Ne diyimmultifonksiyonellik ürünün yapısında var.. 🙂

Duvara takılan modeller bunlar. Sıra geldi iki numaraya :

2) Yere takılan kapı tamponları :

Yer tamponları çoğu kişiyi korkutuyor nedense, yok yeri delmek istemiyorum diye. Ama bence pek alakası yok, gayet şık duruyorlar ve kullanışlı oluyorlar. Yer tamponlarının güzelliği kapınızın çarptığı şey ne olursa olsun bunu doğru açıyla kullanırsanız kesin çözüm olurlar. Kapıya takılan modelleri sırf kapı duvara çarparsa kullanabiliyorsunuz. Halbuki mesela bizim çelik kapı sonuna kadar açılmadığı için yer tamponu ile durduruluyor. Banyoda da çamaşır makinesine çarpmasın diye yine yer tamponu kullanılmış. Dolaba çarpanlar, duvarın tamamına değil kolona çarpanlar vs. gibi çok sorun oluyor ve bunlarda yer tamponundan başka çareniz yok. Çeşitlerine geçelim o zaman.

a) Klasik yer tamponları :

3 model söyleyebilirim bu konuda.

Demir olan : Pas yapar gider, kaplaması kötüdür, ama ucuzdur.

* Şeffaf olan : Görüntüsü fena değil, fiyatı uygun, ama sağlamlığı henüz test edilecek kadar uzun süredir piyasada değil.

* Inox kaplama olan : Alüminyumdan olduğu için paslanmaz, şeffaf lastiğiyle ve inox kaplamasıyla çok şık durur, fiyatı da çok pahalı değildir. Bunların arasında bence en iyisi bu.

b) Çan tipi inox mıknatıslı kapı tutucu :

Bu da yukarıda bahsettiğim süper mıknatıslı kapı tamponu modelinin yeni versiyonu Yukarıda bahsettiğim tüm özellikler bu ürün için de geçerli, hem kapınızı korur hem de tutar ve cereyanda çarpmasını önler vs. vs. Yeniden yazmaya gerek yok hepsini.

Bu ürünün ekstra olan özelliği ne? En önemlisi şekli ve görünümü. Gerçekten de yerde çok şık duruyor, çana benzeyen şekliyle. Evinize her gelen bunun ne olduğunu anlamaya çalışacak, çünkü Türkiye’ye ilk defa geldi ve henüz çoğu kişinin bu üründen haberi dahi yok. Benzersiz bu ürünle hem misafirlerinizi şaşırtacak hem de duvar&kapınızı koruyacaksınız. Ha bu arada bunun mıknatıs alanı daha büyük olduğu için mıknatısı gerçekten kuvvetli. Yani çok şiddetli cereyan yapan bir evde dahi otursanız kapınızı bırakmaz.

Çok da söylememe gerek yok elbetteki yer tamponu kullanacaksanız da bu ürünü tavsiye ediyorum, gerçekten çok iyi ve kullanışlı. Alın bana duacı olursunuz.

 
 
 
 

3) Kapı koluna takılan 8 tipi lastik :

Ya yazmıcaktım bunu, hiç kaale bile almadığım bir ürün ama hem ucuz hem takması kolay diye bir sürü insan bunu tercih ediyor. Şaşıp kalıyorum gerçekten, büyük kapı kolu modellerine uymaz bir kere, uysa da zamanla yan döner duvara çarpmama görevini yapmaz. Bir dünya para verip ergonomik ve şık bir kapı kolu alırsınız. Sonra bu dandik tamponla önce görünümünü mahvediyorsunuz, sonra da kolun tam ortasında durduğu için kapı kolunu açamıyorsunuz rahat rahat. Ee o zaman niye ergonomik ve şık bir kapı kolu alıyorsunuz?

Evet buraya kadar sabreden sevgili okuyucular, sanırım size yeterince tüm modelleri açıkladım. Seçim size ait, ama sen hangisini seçerdin derseniz bençan tipi mıknatıslı kapı tutucuyu kullanıyorum. İnanılmaz kullanışlı ve şık.İki numarada da uzun tip mıknatıslı kapı tutucu var tabi ki. Biraz fazla övdüm mıknatıslı tamponları ama kullanınca anlayacaksınız niye olduğunu. En almamanız gereken ürün de en son yazdığım 8 tipi tampon. Yazıktır, hiç kullanmayın daha iyi, koyverin gitsin. Nasılsa zamanla duvarlarınızı boyayacak ve kapı kollarınızı değiştireceksiniz… (ironi yapıyorum son iki cümleyi değerlendirmeye almayın yani)

Bence kesin herkes kapı tamponu kullanmalı, çünkü Türkiye’de kapıların%90 ı duvara doğru açılıyor ve dolayısıyla da çarpıyor. Takması da çok zor değil bunları, üşenmeyin satın alın ve hemen takın. Bu modelleri ve fiyatlarını yakından görmek istiyorsanız linki de veriyorum, tıklayın bakın...

Öner TÜRKSEVER

Reklamlar

Hakkında HIRDAVAT FIRSATI
Azim Hırdavat firması olarak, 1974 yılından beri hırdavat sektöründe hizmet vermekteyiz ve Kale Kilit Firmasının 35 yıllık, Doğanlar Kapı Kolları firmasının ise 30 yıllık bayisiyiz. Şu anda da www.hirdavatfirsati.com sitemizde müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Bu blog sayesinde de hırdavat sektöründe yıllardır edindiğimiz tecrübeleri kullanıcılara iletmeyi ve onları olabildiğince bilgilendirmeyi amaçlıyoruz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: